Page 53 of 54 FirstFirst ... 34351525354 LastLast
Results 521 to 530 of 531

Thread: X-UAV Mini talon

Kul video Oliver. Hvor i landet er dette? Ser flott ut.
    Mini Talon, Crashtesthobbies Gladiator XL, Strix Goblin FPV, FW-190 Warbird (fpv med headtracking), Quads: Martian II og DroneXlabs Hyper X, ETS Vector(s) + EAGLEYES , FRSKY X10S, DRAGONLINK V3,Dominator HD3, 1,2GHZ YAGI antenna tracker + 1,2GHZ pepperbox.

Knalltøft Ollie !!
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Quote Originally Posted by Pettert View Post
    Kul video Oliver. Hvor i landet er dette? Ser flott ut.
    Litt sør for Kristiansund. Når han kommer ut av skya på slutten ser du Frei rett frem. Kristiansund opp til venstre. Brua er en del av Krifast. Gjemnesbrua tror jeg den heter.
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

kult oliver. Flyr du fra kameraet på gimbalen også?
    Taranis plus - Dominator V3 - Strix Goblin - Bushmule - Teksumo - Mini drak - WingWing - FX79 - Mini Talon/vector - Bix3 - Chameleon - DH210

Videoswitch så en kan veksle mellom kameraene ja.
    Med Vector i f. eks 2D hold så har en good tid til å fokusere på styring av kameragimbal / bildeutsnitt

Men å fly med kun gimbal anbefaler jeg ikke, kan fort bli forvirring

Riktig ja. Ser for meg at en stall kan komme fort da.
    Taranis plus - Dominator V3 - Strix Goblin - Bushmule - Teksumo - Mini drak - WingWing - FX79 - Mini Talon/vector - Bix3 - Chameleon - DH210

Hei. Noen spørsmål inne her. Jeg har akkurat montert Vector i MT en min etter noen uheldige flyturer(1 nytt fly kjøpt etter krasj).Jeg er ganske så noob i flyverden men har fått det i lufta å det fløy relativt bra. Men det jeg lurer på er om noen kan gi meg ett par tips på noen spørsmål jeg lurer på .
    Nr 1: MT i 2d vil bare pitche oppover hele tiden, jeg har den veldig bra i CG på bakken men når den er i lufta så drar den oppover, har forsøkt justert på fjernkontroll ,men det er ikke nok. Noen tips om hva jeg burde gjøre? CG er ca 55mm
    Nr 2 hva slags modes bruker dere, jeg har pr nå 2d, gyro og rth, men hva sier dere som har erfaringen og brukt vector i MT en stund, Hva anbefaler dere og bruke?
    Takk for svar
    Last edited by Halling; 28.March 2018 at 20:20.

nr1. hvis du ikke får trimmet den nok på radioen, så må du fysisk justere linkene til overflatene. husker ikke nøyaktig hvor cg er på min, men det kan jeg finne ut.

nr2. Jeg bruker manual, 2d, 2dh, loiter og rth. syntes alle er greit og ha.

Hei Lasse takk for svar. Burde man da og sette overflatene så den naturlig vil presse flyet nedover eller burde man å ha de likt med vingene. Sånn som den er nå er den rett ved vingene. Fint om du kunne ha sjekka cg Kan det være at cg er for langt fram på mitt siden jeg opplever det som at det går oppover?

Jeg har cg på 55mm fra fremkant av vinge, er fin cg det. Jeg har samme modusene som Lasse, i samme rekkefølge, bruker egentlig ikke loiter, men ellers er alle brukt ganske flittig. Jeg vil tro din level setting er feil. Sett flyet på noe du har for hånden som f.eks 2 halvlitsersbokser med øl (en under hver vinge), så flyet og vingene ligger flatt i luften. Gå så inn i vector meny, under stabilizer (tror jeg det var) og vel record flat level. Vil tro det blir bedre da. Du har sentrert servoer før montering og alle ror er flate når servo er i senter ? Med den cg'en du har så skal det veldig lite trim til før det flyr bra da. Husk å trimme flyet i manuell mode, og så ta incorporate radio trim i menyen etterpå. Også lurt å programmere failsafe på nytt når alt er ferdig satt opp.