Page 2 of 12 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 114

Thread: Lasse`s byggetråd

Ja, samme her. 100% throttle er for mye, hehe

Åja, det var et godt tips. Det har nemlig jeg gjort hver gang og da er den umulig å hente inn igjen da den fort begynner å rolle og peker straks nesa i bakken. Har ca samme batteri som deg med en multistar racing type 2300KV. Husker ikke størrelsen.

Quote Originally Posted by HSPalm View Post
    Åja, det var et godt tips. Det har nemlig jeg gjort hver gang og da er den umulig å hente inn igjen da den fort begynner å rolle og peker straks nesa i bakken. Har ca samme batteri som deg med en multistar racing type 2300KV. Husker ikke størrelsen.
    Jeg bruker eksakt samme motoren, og den gir mer enn nok kraft synes jeg. Rart du har problemer med din, når vi har akuratt samme oppsett nesten. Kanskje du har litt for mye utslag på elevons.

Quote Originally Posted by Walter View Post
    Jeg bruker eksakt samme motoren, og den gir mer enn nok kraft synes jeg. Rart du har problemer med din, når vi har akuratt samme oppsett nesten. Kanskje du har litt for mye utslag på elevons.
    Dette har vært nr. 1 mistanke hele veien. Har planer om å få flydd den i.l.a. sommeren

Jeg liker masse utslag, det er mye morsommere da. Jeg klarer fint å fly vingene mine selv om utslagene jeg hr er store. Har en kamerat som er ganske flyvant, han er all over the place.. følg anvisningen til å begynne med. Og ha vingen ekstra framtung til å begynne med. Baktung er umuulig

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

HSPalm:

Jeg tenkte å teste ut X1'en ikveld, og har en godnyhet forhåpentligvis. Jeg har brukt multistar 1400 mah 3s batteri, men idag putta jeg inn et lite 1800mah 3s batteri for å få opp vekten litt. Nå flyr X1'en nesten like bra som ZII vil jeg påstå og si. Jeg tror problemet ditt egentlig er CG. Når jeg fløy 1400 mah 3s batteriet, så følte den vinglete og den fløy ganske dårlig, men etter jeg putta i et 1800 mah 3s, så flyr den som en drøm! Batteriet veier 150 g, så prøv deg frem så får du den nok til å fly like bra!

Oi, litt dumt at jeg ikke har 1800mah 3s da! Prøvde igjen i dag, tok meg 10 kast tenker jeg før jeg endelig fikk flydd den litt, men noe var definitivt ikke helt rett (hvertfall ikke like rett som i simulatorene :P) så jeg kræsjet og jeg brakk av en vinge. Må få prøvd å limt den. Filmet hele greia så håper å få noen tips utav den!

Hmm, tror du sliter med baktung CG.. Den flyr faktisk kjempebra etter jeg finjusterte CG med et 1800 mah batteri

Det er to "hulrom" i kroppen på denne, og dere har batteriet foran, right? Jeg trodde etter launch nr.2 eller noe at jeg hadde en fryktelig fremtung vinge, og satte på en del trim for å kompensere. På siste kast når jeg faktisk fløy den en del sekunder så prøvde den hele tiden å vende nesa opp, derimot, så enten hadde jeg alt for mye trim, eller så var den aldri fremtung i det hele tatt :P

Her kan du se meg prøve og feile et utall antall ganger