Page 3 of 12 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 30 of 114

Thread: Lasse`s byggetråd

Har batteriet i det fremste "hulrommet" ja. Min flyr fint med 1300 3s. Prøv og prøv og balanser den ca 17 cm fra tuppen, Litt fremtung. Evt. Legge i noe for og balansere den ordentlig. Sett på rates og expo.
    Taranis plus - Dominator V3 - Strix Goblin/vector - Ritewing Mini-z - Teksumo - Mini drak/vector - Nano Goblin - Mini Talon/vector - Bix3 - Chameleon - DH210

Prøv og kast med venstre og hold på kroppen midt under vingen å kast.
    Taranis plus - Dominator V3 - Strix Goblin/vector - Ritewing Mini-z - Teksumo - Mini drak/vector - Nano Goblin - Mini Talon/vector - Bix3 - Chameleon - DH210

Quote Originally Posted by Lasse View Post
    Har batteriet i det fremste "hulrommet" ja. Min flyr fint med 1300 3s. Prøv og prøv og balanser den ca 17 cm fra tuppen, Litt fremtung. Evt. Legge i noe for og balansere den ordentlig. Sett på rates og expo.
    Jeg har bare 40% utslag fra aileron på elevons, men ikke noe expo. Hva mener du med å sette på rates? Så du noe som var alvorlig galt på videoen?

Senior Member unicus's Avatar

Jeg har hatt et par feilkast med teksumoen når jeg holder som deg, altså ytterst i vingen. Da har den rollet hardt mot venstre og jeg har ikke rukket å kompensere. Nå holder jeg midt på foran og kaster den liksom over hodet. Etter det har jeg hatt feilfrie launch hver gang
    Finwing Penguin, MyTwinDream, Minitalon, TekSumo, Skywalker X1 +++

Quote Originally Posted by Lasse View Post
    Prøv og kast med venstre og hold på kroppen midt under vingen å kast.
    Kan bekrefte at Lasse kaster denne som et papirfly! Ser ut som det funker veldig bra.

Henrik, mener bestemt at Lasse flyr med 20 eller 25% expo, uansett rates (altså utslagsprosent). Er det bare meg eller lener den mot venstre nesten hver gang? Surfer diskret på jobb, så fikk ikke sett kontinuerlig.

Quote Originally Posted by unicus View Post
    Jeg har hatt et par feilkast med teksumoen når jeg holder som deg, altså ytterst i vingen. Da har den rollet hardt mot venstre og jeg har ikke rukket å kompensere. Nå holder jeg midt på foran og kaster den liksom over hodet. Etter det har jeg hatt feilfrie launch hver gang
    ..den venstrerollen kommer fra dreiemomentet propellen gir på flyet ut av handa.
    En mulighet er å kaste først, og så gi gass.
    En annen mulig vri er å bytte om 2 motorkabler og propellen til linkspropell,
    da vil flyet rolle til høyre ut av handa,
    tenkbart at en høyreroll kan være enklere å handtere enn en venstreroll.

Det lille jeg så du fløy der minnet mye om baktung vinge.. jeg kaster vingene mine slik noen ganger, men det er mye vanskeligere å få dem ivei. Iallefall "nye" vinger. Kast mer nøytralt og få mer vekt lenger fram så skal du se..

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Quote Originally Posted by austadt View Post
    Det lille jeg så du fløy der minnet mye om baktung vinge.. jeg kaster vingene mine slik noen ganger, men det er mye vanskeligere å få dem ivei. Iallefall "nye" vinger. Kast mer nøytralt og få mer vekt lenger fram så skal du se..
    ..et baktungt fly vil være veldig nøpen på høyderoret/pitchaksen, mye mer enn balanseror/rollaksen.
    Når flyet staller med mye motorpådrag, vil dreiemomentet som regel dytte ned den vingen som får størst last fra dreiemomentet.

..med tyngdepunktet på rett plass, vil flyet reagere "balansert" på rorbruk, omtrent like mye på f.eks 3mm rorutslag, uansett om det er høyde- eller balanseror.
    Selvsagt mulig å jukse det til med miksere i senderen slik at "stikka gir en balansert opplevelse", men da maskerer du symptomene.
    Last edited by gassguruen; 15.July 2016 at 00:45.

Takk for tips folkens! Men om jeg kaster den som et papirfly, får jeg ikke propellen i fingrene da?

Ganske godt tips det er med å kaste med venstre, fordi da har jeg en finger på roll/pitch aksen helt fra første sekund. Eneste er at jeg liker throttle stikken kjempeløs når jeg flyr quad, så den har ikke "hakk" eller noe motstand lenger, så om jeg slipper den så faller den enten til bånn eller opp.

Når jeg får limt på vingen igjen (hvilket lim skal jeg bruke? Gjerne noe som ikke veier så mye, da jeg må lime en hel vinge på et lite fly..) så skal jeg filme hvordan utslagene mine ser ut, og selvsagt sette på expo Jeg har altså rates på, i.o.m. at jeg ikke gir fullt utslag på elevons ved roll.