Page 1 of 10 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 93

Thread: Lasse`s byggetråd

Post Lasse`s byggetråd

På oppfordring fra Cas lager jeg nå en byggetråd.
    Litt om meg, bor i Eidsvoll i Akershus og har bodd her i alle mine nå 25 år. Startet og fly fpv for litt over 1 år siden nå, og har vel hatt min del dumme kjøp og kræsj. Men mer blir det!

Etter en lengre periode med mye tull med quaden er den endelig i luften.
    Er av typen som prøver og prøver, i stedet for og spørre om hjelp. Kanskje ikke alltid like lurt, men lærer en del av det.
    Det er en Lumenier qav-r med
    Rs2205
    Littlebee 20a (skulle kanskje hatt 30a?)
    Acro naze32 rev6
    xsr
    hs 1177
    Immersion sender.

Click image for larger version. 

Name:	20160711_191849.jpg 
Views:	31 
Size:	88.9 KB 
ID:	18381

Skywalker x1 vinge. Er nå på nummer to og er knallfornøyd.
    Byggde nr2 til 4s setup.
    Rs2205
    20a esc
    5045 prop
    2x 9g servo
    d4r2
    og et enkelt fpv setup.
    Kjører denne på 1300mah 3s og 4s

Name:	20160711_202743.jpg 
Views:	26 
Size:	86.2 KB 
ID:	18382

Teksumo. Nybygg, har ikke vert mange turene i luften

Turnigy 2826/6
    40a plush esc
    6040 prop
    2x 9g servo
    FRsky x6r
    2200mah 3s
    Enkelt fpv setup. Planer om osd/autopilot. Men er ikke helt sikker på hva enda. tips?

Name:	20160711_202817 (1).jpg 
Views:	19 
Size:	94.3 KB 
ID:	18383

Nyeste tilskuddet er en inductrix. Måtte bare ha en etter og ha sett den på youtube. Artig og fyke rundt i stua på dager med dårlig vær.
    Kjøpte oppgraderings motorer type Fast. Venter nå bare på camera-vtx og orange modul til taranisen.
    Og noen bedre batterier.

Name:	20160711_205224.jpg 
Views:	14 
Size:	86.7 KB 
ID:	18384

Har også en bix3, fpv49v3 og noen Los modeller.
    Det går i taranis, noe som sikkert ikke kom som et sjokk. Oppgraderte for ikke så lenge siden opp fra Fatshark Predatorv2 briller til Dominator v3.
    Noe jeg ikke angrer på.
    Det var det jeg kom på i farten.
    Taranis plus - Dominator V3 - Fpv49 v3 - S800 - WingWing - FX79 - Mini Talon/vector - Chameleon - DH210

Hei Lasse, takk for sist. Kjekt du laget en tråd Den X1 ble prompte kjøpt inn her oppe også, bestilte en hver til Dag, Oliver og meg selv Dessverre ikke fått testet ennå da det går mye i quad for tiden. Spennende den QAV-R'n du har der, er vel der jeg føler jeg har et hull i mitt erfaringsgrunnlag først og fremst; å bygge/fly en lumenier quad altså. Jeg har samme oppsett på en Alien. Der har det nå røket to esc på kort tid. De har røket i småkræsj da, så jeg har ikke noen følelse av at det er for mye ampere som ryker de. Hadde samme oppsett på Warpquad og, der har alle esc overlevd, men klart; den er jo lettere også da.

Supert å få en byggetråd til Lasse. Håper jeg får tatt med sumoen opp til deg og Lars snart. Har fått min ferdig med ganske likt setup som deg og med fpv. Litt usikker på prop valg så si gjerne hvordan den går med 6040.
    Alien RR5 -- TBS Discovery Pro (Utlånt) -- Armattan Chameleon -- MartianII 5" -- Lisam LS-210 -- Bixler -- FX-61 Phantom -- Mini-Skywalker -- Teksumo FPV -- Mini Talon -- Taranis X9D -- Dominator v2 -- EzUHF -- 1.3G/5.8G Video
    Piloteen's Byggetråd v2.0
    Piloteen's Youtube Kanal

Takk for sist ja, sindre. Det er bra, ikke noe og vente med. Et artig avbrekk fra quad kanskje? :P Har ikke så mye erfaring med den selv enda, siden det var først i dag jeg fikk flydd den ordentlig. Skal prøve og fly med de esc jeg har en så lenge, får se hvordan de holder ut.

Piloteen: Ja, det må du gjøre. Bare og si ifra når du har mulighet. jeg og Lars har vert ganske ofte og flydd.
    Det er nok ikke det mest effektive prop valget, siden det er bullnose propell. Men den sparker ifra.

Taranis plus - Dominator V3 - Fpv49 v3 - S800 - WingWing - FX79 - Mini Talon/vector - Chameleon - DH210

Jeg har også en sånn skywalker x1, men jeg har aldri fått den i lufta! Tror jeg må utpresse deg for noen tips der, siden du tydeligvis er fornøyd.

Har du ikke bygd den? Eller trøbler du med noe? Anbefaler og legge i en karbon list. Vingen blir mye stivere og tåler en kræsj bedre.

Quote Originally Posted by Lasse View Post
    Har du ikke bygd den? Eller trøbler du med noe? Anbefaler og legge i en karbon list. Vingen blir mye stivere og tåler en kræsj bedre.
    Jo, jeg har bygd den, med fpv oppsett og hele pakka. Kræsjet den nesa først hver gang så jeg har limt den flere ganger enn jeg har flydd den i meter Trenger litt tips på hvor mye utslag jeg bør ha på hhv. "roll" og "pitch", mistenker at jeg har for mye utslag som gjør den for følsom.
    Husker ikke om jeg har stivet den med noe, men det skal jeg huske på!

CG er det noe av det viktigste her. Jeg bruker 1400 mah 3s batteri og jeg troooor den er litt baktung fortsatt. Jeg er ikke sikker faktisk, for jeg synes ikke den flyr spesielt bra. Hvilket batteri bruker du piloteen?

Min cg ligger vel på mellom 16-17 cm fra tuppen. Hvis jeg ikke husker helt feil. Har satt opp dual rates, med 60% på lowrates og 25 expo. Sitter ikke med modellen her nå, så får ikke målt hvor mye utslag jeg har på rorene. Ikke gi full spiker ved takeoff kan også være et lite triks, da det kan gi torque roll. Pleier og gi ca 50% og holde litt opp elevator.