Page 15 of 16 FirstFirst ... 513141516 LastLast
Results 141 to 150 of 151

Thread: FPV fly 2016

Quote Originally Posted by Trident View Post
    Har fått montert det litt opp for å sjekke, enda litt jobb igjen.
    Topp plata ser skjev ut men det er pga servo skruene kom skjevt så de presser på den, så må endre litt på hullene.
    Har fått montert fpv kamera som er samme størrelse som Runcam og diverse andre. Typ 26x26x28 elns.
    Også ble den armen skrøpelig fra servo og til holder så den må man fikse en bedre løsning på.

Attachment 18860Attachment 18861Attachment 18862Attachment 18863Attachment 18864
    Oppdatering her Trident ?
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Quote Originally Posted by daggad View Post
    Oppdatering her Trident ?
    Det ble vel ikke noe framgang på denne, interessen av å designe dabbet vel litt av. Men skal prøve se litt mere på det til helga kanskje :-)
    By: Hammerfest FLY: Trident's HANGAR | Buffalo FX-79 | Zephyr 2 og MFD-MyTwinDream YouTube: TridentMr | 3D printer på bestilling, send PM. |

Har du designet liggende i tinkercad.com? Hadde kanskje vært noe å leke litt videre med.
    RC utstyr: Frsky Tanaris, Quads: Nano QX FPV, 450 m/NAZA M-LITE, ZMR250 m/NAZE32. Fly: Clouds fly/Axn floater jet, FPV Raptor, Cessna 140 EPP, FT Versa Wing(depron), FT Flyer(depron), F22(depron), FT Mini Speedster(depron) FPV: Fatshark Dom v1, 5,8ghz.

Fusion 360 er så enormt mye bedre. Der kan du montere delene sammen og teste de Click image for larger version. 

Name:	IMG_3477.jpg 
Views:	24 
Size:	70.3 KB 
ID:	19004Click image for larger version. 

Name:	IMG_3436.jpg 
Views:	30 
Size:	92.5 KB 
ID:	19005
    Fpv : tricopter og Z2
    Født 1979

Det tror jeg så absolutt. Er bare det at jeg ikke har lært meg fusion skikkelig ennå. Og enn så lenge er tinkercad mer enn nok for meg.
    RC utstyr: Frsky Tanaris, Quads: Nano QX FPV, 450 m/NAZA M-LITE, ZMR250 m/NAZE32. Fly: Clouds fly/Axn floater jet, FPV Raptor, Cessna 140 EPP, FT Versa Wing(depron), FT Flyer(depron), F22(depron), FT Mini Speedster(depron) FPV: Fatshark Dom v1, 5,8ghz.

Hadde du bodd i haugesund så kunne jeg lært bort noen triks
    Fpv : tricopter og Z2
    Født 1979

Default FPV pan/tilt for Mobius, Runcam HD, Foxxer Legend etc + FPV kamera

Quote Originally Posted by bjornendre View Post
    Har du designet liggende i tinkercad.com? Hadde kanskje vært noe å leke litt videre med.
    Ikke i tinkercad, startet prossesen med et program som het 123 3d Design eller noe sånt. Men gikk så over på Fusion 360.
    Har blitt noen forsøk på å designe denne pan/tilt, hvor jeg har måttet starte på nytt flere ganger siden jeg ikke er så godt kjent med programme enda.

Fullførte et design for litt siden hvor FPV kamera skulle monteres under HD kamera men ble ikke helt fornøyd med servo movement så det ble egentlig skrapet. Men igår sjekket jeg den modellen jeg skrev ut for litt siden og det har jo vist seg at jeg hadde montert servo "feil" vei, så tannhjulet kom lengre bak når det skulle være sånn at den var på framsiden og nu ble den som forventet og funket bra. Ser at det ikke er så smart å montere utstyr sammen rett etter man har sottet mange timer foran PC'n og designet.

Så jeg har lyst å fullføre den nu, men fant ut at den designet jeg jo i 123D Design som jeg la fra meg for en stund siden, har ikke sjekket men trur ikke jeg får åpnet rå fila i Fusion 360.

----

Men de siste dagene har jeg sånn smått designet en modell hvor FPV kamera monteres på høyre / venstre siden av HD kamera (Har bare fullført med montert på høyre side, venstre kommer)
    Den er ikke 100% ferdig, noe små justeringer og endringer som skal gjøres men printet den ut igår og mekanisk sett så funker den flott.

1. Tenkte ikke over at side plate kom i veien for de pinnene foran for å bruke til å feste HD kamera med strikk, disse skal bort eller finne en annen løsning på (På lignende løsninger har jeg bare brukt borrelås tidligere så trur det holder med det)
    2. Har oppdatert så det er 2 groper og ikke bare 1 som går ned fra FPV kamera veggen og ned i hovedplate for litt mer styrke. (Muligens det kommer en liten vinkel vegg på ene siden av FPV kamera)

Denne modellen har ikke noe nevneverdig mulighet for å tilte opp men mulighet for nesten 90grader ned.
    Akkurat denne modellen har ikke mulighet for å montere FPV kamera under HD pga tykkere legs for å styrke annordningen.

Ellers tar jeg gjerne imot både positive og negative kommentarer til denne da det kan hjelpe meg å gjøre den bedre.
    By: Hammerfest FLY: Trident's HANGAR | Buffalo FX-79 | Zephyr 2 og MFD-MyTwinDream YouTube: TridentMr | 3D printer på bestilling, send PM. |

Quote Originally Posted by Trident View Post
    Har samme servo på PAN som det snakkes om her og jeg opplever selv at den ikke sentrer helt perfekt. Virker litt som samme problemet som unicus har.
    Så jeg må oppdatere i radio om hva som er "rett fram" hver gang jeg kobler batteri til flyet.
    Fant du noen løsning på dette med sentrering? Min kan bomme med 20-25 grader og drifte litt, men av og til er den helt fin. Ble ganske weird å fly med når jeg ikke klarte å orientere godt lenger. Endte med å koble den i fra så jeg fikk flydd litt skikkelig.

Har nå etter altfor altfor lang tid fått montert og testflydd mini talonen. Den flyr godt, men jeg har for lite pulver i den. Sunnsky 2216 800kv på 4S og 10x5 prop står på nå, men det er ikke nok til å klare å ta av på flatmark med ganske kraftig kast. Til long range er den nok ideell siden jeg trekker maks 14-15A ved takeoff og 11A ved maks throttle når den går flatt. Er dette normale tall? Tror ikke jeg tørr å launche den uten å ha en bakke å stå i

Edit: fant meg en 1400kv sunnysky motor på hylla. Da dro den 40A som er bedre Får passe på throttle stikka litt så jeg ikke svir den av
    Last edited by minim; 07.August 2018 at 20:56.

"standardmotoren" er Sunnysky 1250kv (mener det også er en 2216). Med enten 8x6 eller 9x6 prop så går de veldig fint. Jeg har en litt større Cobra, men fremdeles 1250kv.

Quote Originally Posted by sindrej View Post
    "standardmotoren" er Sunnysky 1250kv (mener det også er en 2216). Med enten 8x6 eller 9x6 prop så går de veldig fint. Jeg har en litt større Cobra, men fremdeles 1250kv.
    Har flydd den 1400kv motoren på en 9x6 i en vinge en stund. Den tar nok kvelden om jeg pusher den opp mot maks som ga 40A siden den er ratet for 33A i 20-30sec, men har strømmåler i flyet så får bruke huet litt :P Gidder du å lese av nummeret på cobraen en gang så jeg får bestilt meg en til lageret?