Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 29

Thread: Fattigmans 5" Alien

Default Fattigmans 5" Alien

Skal bygge en maskin til en delvis newbie med racing quad så setter her sammen er kjøpeliste for han. Det vil også bli lakt ut en del bilder etter hvert. Det blir ikke noe super detaljert logg tenker jeg men om noen ønsker noe spess så si fra.
    Blir anntagelig ikke bygging før nyåert når alt er i hus.

Kjøpsliste:

Ramme: MartianⅡ 220
    FC: AIRBOT OMNIBUS F4 Pro (v2)
    LED: 3Pcs 7 Bit RGB LED
    STROPPER: MRP LIPO BATTERY STRAP EXTRA SMALL VELG 3stk
    MOTAGER: FrSky X4R-SB
    KAMERA: Runcam Eagle 800TVL VELG FARGE
    LINSE: GOPRO Hero 2 Lens
    VTX: Upgraded Aomway Mini 5.8Ghz 200mW
    UNDERSTELL PUTER: 4PCS Landing Skid KJEKT MED ET EXTRA SETT
    PROPS: 10 Pairs Kingkong 5 Inch 3-Blade HOLDER! FARGE
    MOTORER: Emax RS2205- 2300KV VELG CCW! EN EKSTRA MOTOR?
    ESC's: LittleBee-30A-S MAX 6S EN EKSTRA? ELLER 4X Racerstar RS30A V2 30A Blheli_S MAX 4S
    BLACKBOX-
    MINNEKORT: 32GB Class 10 Micro SD

OPTIONAL:

BATTERIER: Infinity 4S 14.8V 1300mAh 70C Graphene Infinity 1300mah 14.8V 90C 4S1P Race Spec
    HD KAMERA: XiaoMi Yi Z23L
    ALUSKRUER:
    FARGE MULIGHETER PÅ ALLE

10pcs M3 Anodized Multi-color Aluminum Nut Nut til armene
    10pcs M5 Anodized Multi-color Aluminum NutNut props nut
    4PCS M3x35mm Aluminum Hexhead Spacer
    10PCS aluminum button M3 bolts M3x6mm selve ramma
    M3X8MM Aluminum Screws, Cup Head x2 motorene
    M3X14MM Aluminum Screws, Cup Head til armene
    10PCS M3X6MM Aluminum Cup Head Screws x2 selve ramme
    Last edited by Vassa69; 23.January 2017 at 17:12.
    Føtt: 1984. Bor: Tromsø. RC utstyr: 9c super, Frsky 2.4 (Booster)/Taranis, DRAGONLINK FPV utstyr: Fatshark Domi HD 5.8ghz og BEVRC/Lawmate 1.3ghz. FPV(Modeller): Alien 5"/Martian 5"i, Zephyr II/III Skipper Youtube: Vazza69

Husk at Eagle kameraet passer dårlig i de HS1177 festene da det har litt annen formfaktor. Runcam swift passer spot on, men jeg kan ikke uttale meg om forksjeller i bildekvalitet, det aner jeg ikke noe om. det jeg virkelig liker med runcam er at de bruker samme videoplugg på alle kameraene deres jeg har prøvd, og at det medfølger en OSD-fjernkontroll som plugges I EN EGEN PLUGG, dvs at fjernkontrollen har kun en plugg, ikke videoplugg og jackplug for strøm.

Jeg mener å ha lest at littlebee er litt "utgått", men mulig jeg tar feil. Ser iallefall racerstar 30A v2 4pk koster 150kr mindre, og jeg vet jeg er STRÅLENDE fornøyd med mine

Åh takk det skal jeg skjekke opp. Så lenge den ikke er for stor skal jeg nå får det på plass. Dobbel skjetter det! Ja det har de vel og. Har sel cam med alt i en og der har jeg moda signal til meny ut i sia på maskinen så super enkelt og justere i farta da. For meg blir det et lite minus her egentli på den kontakten run har på den måten jeg gjør det på.
    De er vel ikke utgått tror jeg bare at racestar er rimeligere og funker bra etter som jeg hører. Men prøver og ikke gå så langt uten for det jeg selv har erfaring med.
    Føtt: 1984. Bor: Tromsø. RC utstyr: 9c super, Frsky 2.4 (Booster)/Taranis, DRAGONLINK FPV utstyr: Fatshark Domi HD 5.8ghz og BEVRC/Lawmate 1.3ghz. FPV(Modeller): Alien 5"/Martian 5"i, Zephyr II/III Skipper Youtube: Vazza69

Jeg har etterhvert fått litt aversjon mot LittleBee jeg og, har hatt mange som har gått til H. Jeg har imidlertid ikke brukt 30A utgaven selv da, så har ingen erfaringer med den (en kompis flyr med det, funker hos han da). Det jeg kan si er at jeg har brukt RacerStar 30A v1 og v2, disse har fungert perfekt for meg også, liker de veldig bra. Ser jo du linker til BlHeli_S utgaven av LB, det er jo et must nå, kan godt hende dette er good shit altså, men tenkte bare jeg skulle si fra.

Ja okay. Nei de har funket så fint for meg å på den andre jeg bygget nå og. Ikke har jeg hørt eller lest noe domt om 30a en. Enste er den rariteten jeg har hatt i blandt etter flashing hvor jeg kan miste en motor eller to men par power sykluser så så er de der. Men det kan jo være FC en min og eller noe rart. downt know.

Kanske vi bytter til Racerstar da?

Siden han han glømte og handle FC så blir det nå omnibus f4 pro istede for f3. Bir spennende og teste dette :P

Da var man igang Snasent kort. Spent på hvor bra det blir og funke. Siden jeg bare er kjent med beerotor f3 så tror jeg nåkk dette skal funke bra.

Ser bra ut Vassa !
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Takk takk. Jesu det er så kos og bygge dagens quads! elsker hele prosessen. Tuninga og. Noe jeg aldri har gidda før. Nesten bedre en og bygge ritewings XD

Senior Member Rolfis's Avatar

Spennende. Har mye av de samme komponentene på tur selv, deriblant ramme og FC.
    Hvordan har du tenkt current sensing? For å få all strømmen gjennom sensoren må du bruke ekstern plugg, og ikke lodde den i PDB?
    Tiny Whoop m/ BeeBrain - ARFUN 90 - Martian II 220 m/Emax 2205S, Omnibus F4PRO - ZMR250 m/Naze32,Overcraft PDB - FT Electrohub Dragonfly m/ET Vector - FrSky Taranis

Tags for this Thread