Page 1 of 9 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 89

Thread: My Twin Dream

Default My Twin Dream

Har flydd Mini Talonen en stund nå og har hatt mye glede av den. Men, fikk som vanlig lyst på noe nytt, håpløs sykdom dette her
    Ble så jeg bestilte en My Twin Dream fra Banggood da de var på salg der til rundt 1100 kr. Kjøpte motorer samtidig, Sunnysky X2814 900kv. Trident hjalp meg igjen med 3D printede deler til pan/tilt, holder til VTX osv, så stor takk til han. Kjøpte min andre Pitlab AP siden jeg er så godt fornøyd med den i Mini Talonen.

Av utstyr ellers er det en FOX 800 mW VTX, Runcam Swift 2 FPV kamera og Runcam HD2, Henge digitale servoer på alle ror.
    Har Dragonlink sin nye 1500mW mottaker ombord, den fungerer så langt glimrende. Kjører sbus fra Dragonlink mottakeren til AP, men har i tillegg en ekstra mottaker om bord for diversity, en Frsky L9R er bundet opp til min gamle "bacup" Taranis. Om noe skulle skje med hovedradioen eller Dragonlink mottaker så vil flyet gå i RTH, da kan jeg ta over kontrollen med backup-radio og L9R. Testet i luften og det fungerer glimrende, men, sjansen får å få bruk for det er vel....tjaa, minimal.....men siden "straffen" kun er vekten av L9R ombord velger jeg å gjøre det, og ikke minst er det moro å teste nye muligheter.

Til å drive det hele har jeg et Li Ion 4S 21000maA batteri fra 3DXR, vekt 1200 gram.

Click image for larger version. 

Name:	IMG_20170705_113134_copy.jpg 
Views:	29 
Size:	97.1 KB 
ID:	19342

Name:	IMG_20170705_112950_copy.jpg 
Views:	25 
Size:	96.0 KB 
ID:	19343

Kan like denne utsikten

Name:	vlcsnap-error579.jpg 
Views:	30 
Size:	21.9 KB 
ID:	19344

Fikk gjort en test på distanse og tid i luften i går. Tilbakela 110 km og var oppe i 2 timer og 35 min.
    Fikk også en tur ut til 10 km.

Name:	vlcsnap-error951.jpg 
Views:	25 
Size:	21.3 KB 
ID:	19341

At jeg skulle kunne bruke Twin'n som "seilfly" hadde jeg ikke trodd. Men fikk en skikkelig tur i en termikkboble på maiden for 4 dager siden. Veldig morsomt.

Video fra turen her: (Engelsk tekst)

Dette ser ut til å bli en bra sommer

Senior Member unicus's Avatar

Det flyet er helt rått! Må selge mitt som bare er flydd to turer, har aldri tid til å fly med det
    Finwing Penguin, MyTwinDream, Minitalon, TekSumo, Skywalker X1 +++

Fikk tynet flyet skikkelig i dag. Særlig på total distanse og tid i lufta. 152 km totalt flydd, 3,5 time air born. 26 km ut.
    Sånn passe sliten i fjeset når jeg landa.

Name:	vlcsnap-error380.jpg 
Views:	23 
Size:	22.1 KB 
ID:	19354

Fikk en fin tur sammen med en kamerat i går.

Var oppe og surfet litt blant skyene. Det er alltid en spesiell følelse.

Name:	vlcsnap-error468.jpg 
Views:	22 
Size:	19.7 KB 
ID:	19368

Helt enig, utrolig artig, var helt i ekstase første gang jeg kom gjennom et høyt skylag og opp i solen.

Senior Member

Kordan pan servo bruke du på det klippet?
    Fly: Twinstar, phantom fx-61, skywalker x6, axn cloud surfer, cessna cardinal, ready mk2. Bil: savage flux, hpi wr8, hpi rs4 pro2, thunder tiger mta4. heli: raptor 30, caliber 30. fpv koffert, rvosd, rvgs+++

Det er en GWS S125 1T servo. 360 grader og 7,6 kg. Noe over 50 gram så den er ganske tung, men veldig smooth og fin så jeg bruker den både i MT og MTD. Kjøpes på ebay.

Er det ikke en FPVpro 1.3 dipole du har på der ?
    Hva har du i så fall på rx da ?

Veldig fin video forresten !
    FPV Raptor, Twinstar, ZII, ZIII, Skyfun, RC Explorer tri, Blackout, Taft Viper..+ masse andre fly. Hornet+FY31AP, Vector, Dominator HD, V2, skjermer, sendere og mottagere i 1.3ghz, 2.4ghz, 1.3ghz..EzUHF..Nerdcam3D..you name it.. AAAAAAAAFFFFFFFFFFKKKKKKKKKK !!!!!!!!!!

Det stemmer daggad, en dipole fra Mike.
    Bruker denne på vrx: http://www.wa5vjb.com/products2.html (Den som er merket 1250 - 1300 MHz) Koster nesten ikke noe og fungerer fint. Har vært ute 26 km med den, og har fortsatt brukbar video.

Takk for det