Results 1 to 10 of 10

Thread: Bygge min første multirotor

Default Bygge min første multirotor

Hei! Tenkte å bygge min første multirotor.
    Lite erfaring med heli/fly fra før utenom litt flyging med en Esky Lama V3 og FMS sim. Har tenkt på å bygge en multirotor med FPV i noen år, så det begynner å bli flere år siden jeg gjorde research på dette.
    Tenkte å ta utgangspunkt i David Windestål sin tricopter v4.0.

Ønsker veldig gjerne innspill!
    Har sett på dette innlegget, men det er noen år gammelt: http://fpv.no/vbulletin/showthread.p...ikopter-Se-her!
    For å være litt konkret:
    Min største «bekymring» for øyeblikket er radio, det virker som om det er et ganske viktig valg! Hva mener dere jeg bør vurdere?

Ser Windestål anbefaler å trene med feks. Eflite Inductrix først om man er nybegynner. I så fall melder spørsmålet om radiovalg seg igjen.

Last edited by L11R1; 17.July 2017 at 21:51.

Senior Member

hobbyking har tilbud på en radio som var veldig populær for et års tid siden.
    Jeg er sikker på du vil bli mer enn fornøyd med denne:
    https://hobbyking.com/en_us/frsky-2-...em-mode-2.html

oh... out of stock, jaja..
    bygge selv!

Out off stock ja
    Så på spektrum for noen år siden, men skjønner at de er i en helt annen prisklasse...

Ja Spektrum er mye dyrere og mye dårligere enn Frsky. Jeg tuller ikke.

Og om du ikke er spesielt interessert i trikoptere så anbefaler jeg deg heller at du skaffer deg en en 220 racingquad. Flyr mye bedre og tåler vanvittig med juling.
    Last edited by daggad; 17.July 2017 at 22:40.
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Senior Member unicus's Avatar

Hør på daggad frsky radioen er suverent mest for pengene. Jeg kjenner så mange som har bytta ut dyre spektrum/futaba/JR radioer til taranis og som ikke angret et sekund. Bygger du en quad istedet for tricopter får du mer hjelp til å finne rett utstyr og hvis du skulle støte på problemer.
    Finwing Penguin, MyTwinDream, Minitalon, TekSumo, Skywalker X1 +++

Om du vil ha en brukt taranis selger jeg den for prisen av en qx7 M9 gimbal på høyre stikke.

Takk for tilbakemeldingene!
    Ser at den er tilbake på lager nå!

Noe jeg bør tenke på når jeg skal kjøpe receiver? Ser det er en del å velge i...

Fjernkontrollen til Lama v3 helikopteret mitt er mode 2. Throttle-stikka må bli stående i en hvis posisjon for at helikopteret skal få en tilsvarende mengde gass. Dvs. Den går ikke tilbake til senter. Føler jeg har mest kontroll på stikka med fingrende, når den er nærmest senter. Irritert meg litt over dette, da jeg ofte kommer litt borti i throttelen når jeg skal styre rudder.
    Mulig det er et dumt spørsmål; Men finnes det fjernkontroller der throttelen går tilbake til senter og gassen økes med et lite push opp og senkes med et lite push ned?

HSPalm: Kan være interessert, må bare gjøre litt research... Er det samme modell som den Itek linket til?

Jeg har den i linken til Itek ja.

Tja, NESTEN slik på DJI. men skal du fly fortere en 5kmt tror jeg du kan glemme å styre gassen slik.. Du er rett og slett nødt til å lære deg å fly sånn. Men tro meg, å fly med skikkelig radio og utstyr kan ikke engang sammenlignes mot lekehelikopter 😂 de lekene faller jo en meter bare du prøver å svinge...

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Helt ening med Austadt, glem fjærer på throttle-stikka. Throttle-kontroll er alfa og omega!!
    Om du liker med eller uten ratchet (små hakk eller "glatt") throttle-stikke er en annen sak.
    På mange radioer kan man velge å ta av eller sette på denne ratchet-saken.