Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Thread: Behov for egen fixed wing kategori?

Default Behov for egen fixed wing kategori?

Jeg har holdt p med RC siden 2000 og er fremdeles s oldschool at jeg sverger til fly og collective pitch helikoptre. N som multicoptere har blitt s populrt opplever jeg stadig at bde FPV.no og andre tilsvarende nettsteder og grupper totaldomineres av diskusjoner rundt multicopternee. Jeg har ingenting imot multicoptere eller eierne av dem og ser ikke bort fra at jeg en gang i fremtiden selv eier et, men sider som dette oppleves som stadig mindre oversiktlige da mine egne interesseomrder i stor grad drukner i prat om ting som for min egen del er mindre relevant. Kunne det vert stas med en egen underkategori for fixed wing p samme mte som det er for "Multirotor generelt"? Ettersom diskusjoner rundt fly utgjr en stadig mindre andel av trdene blir det fort til at de er borte fra forsidene etc nr en logger inn en gang i blant og p den mten ikke fr den oppmerksomheten de kanskje fortjener. Bare tenker hyt her. Forumet fungerer godt slik det er, til tross for at en m sifte igjennom litt mye noen ganger fr en kommer til det en er p jakt etter.
    Last edited by superhauk; 06.April 2015 at 16:54. Reason: typos
    EzUHF. 1280MHz RHCP. Planes

Har tenkt samme tanken. Har multi selv men fly er lidenskapen!
    Finwing Penguin, MyTwinDream, Minitalon, TekSumo, Skywalker X1 +++

Jeg hadde ogs likt det. Har svidt prvd meg i fixed wing verdenen men skulle gjerne hatt et underforum filtrere etter nr jeg sker f.eks.

Ingen dum ide det superhauk! Det er selvsagt ikke ndvendig med et underforum for alt mulig rart, men et eget underforum for "fixed wing" er nok ikke s dumt nei.
    RC utstyr: Frsky Tanaris, Quads: Nano QX FPV, 450 m/NAZA M-LITE, ZMR250 m/NAZE32. Fly: Clouds fly/Axn floater jet, FPV Raptor, Cessna 140 EPP, FT Versa Wing(depron), FT Flyer(depron), F22(depron), FT Mini Speedster(depron) FPV: Fatshark Dom v1, 5,8ghz.

+ 1 for den. Syns absolutt at Multikopter og fly burde deles. Og grunnen har jo "superhauk" forklart godt.
    By: Hammerfest FLY: Trident's HANGAR | Buffalo FX-79 | Zephyr 2 og MFD-MyTwinDream YouTube: TridentMr | 3D printer p bestilling, send PM. |

Multikopter og fly ER jo delt, siden multi har egen kategori. Men er ikke uenig i at det kan vre lurt med en egen fixed wing kategori. Kan definitivt hjelpe om en skal ske f.eks

Enig med superhauk
    Fdt 1963, Troms/Bod

God ide, er mest bare fixed wing selv ogs.
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre p loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Henger meg p. Flyr s og si aldri multirotor selv lenger heller annet en 250 racer quad om jeg vil krasje litt

God id. Enig (selv om jeg p.t. kun har 1 fly).
    Tarot FY680Pro hex --- TBS Discovery FPV m/frontgimbal --- Tarot 1050 endurance quad --- Q450 quad --- StickQuad 235 --- Hubsan X4
    (x) F550 hex, (x) Armattan CNC258, (x) TBS Discovery FPV quad, (x) X525 APM 2.5 quad