Results 1 to 7 of 7

Thread: CrashTestHobby Hercules XL Pusher

Default CrashTestHobby Hercules XL Pusher

Stor jævla vinge snart klar for maiden.
    Herxules XL fra CrashTestHobby med en 6" ekstra senterseksjon. Totalt 181cm / 71" vingespenn.
    Angrer litt på de ekstra 6" for da må jeg selv regne ut CG da det ikke er så mange like bygg der ute...

Her oppsettet:
    Cobra 4120 710kv
    Castle Creations Talon 90A
    Tatttu 6S 9000mah 25C
    BMS 820DMG+HS
    DragonLink Copter RX
    ET Vector
    CC 10A BEC/3S 950mah for backup power til Vector

FPV:
    Fatshark 250mw 1.3ghz TX
    Runcam Eagle 2
    Foxeer Legend 3 (2 stk)

Måtte lage eget motorfeste da det som fulgte med er beregnet for 70-80 grams motor.

Med en APC 11x8.5 trekker motoren 1500watts/72Amp
    Doningen veien 4.4kg. Maiden blir spennende for å si det mildt!
    Vurderer bungee launch, men har lyst til å få til handlaunch etterhvert slik at jeg ikke må drasse på så mye utstyr.

Echalc var spot on i forhold til wattmeteret. Får ikke målt thrust, men flyet løfter hvertfall sin egen vekt og litt til ved testing på bakken.

Er ikke så glad i å lakkere og selv om jeg jobber med skilt og reklame så har jeg dårlig fantasi når det kommer til lange fancy skjema og decaler.
    Endte opp med å laste ned en Vectorfil fra shutterstock for 100,- som jeg modifiserte litt for å passe til vingen. Skjærte så ut decalene i sort folie på jobben after hours...

Nice bro!! Må pusse opp gammel Z en snart :P
    Føtt: 1984. Bor: Tromsø. RC utstyr: 9c super, Frsky 2.4, Taranis, XFIRE FPV utstyr: Fatshark Domi HD 5.8ghz og BEVRC/Lawmate 1.3ghz. FPV(Modeller): Alien 5",ARMATAN, STINGY, MARTIAN 3 Zephyr II/III Skipper Youtube: Vazza69

Thanks man. Bære sørg for å ha en vinge klar i sommer, blir garantert en tur nordover

Fikk forresten beistet i lufta uten problemer
    (liten unlisted snutt)

Har fått fløyet noen turer nå.
    Går som ei kule

Tøft.. !
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Flott bygg! Hvor tykk er autofoilen på denne kontra Gladiator XL?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Taranis - dragonlink v3 - Mini talon (vector) - Wipeout (vector) - Skywalker x1 - Impulserc Alien - Martian v2

Thanks
    Airfoil er ca. 60mm tykk. Sikkert dobbelt så tykk som Gladiator XL!
    Har ikke målt nøyaktig, men fant ut at det ikke skulle være problem å greve ned ett batteri på 40mm, kryssfiner i bunn, samt luke av 3mm coroplast.
    Var egentlig bare såvidt det gikk da jeg ikke hadde tatt med tykkelsen av velcro strap i beregningene....