Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Thread: Volantex Ranger 2000

Default Volantex Ranger 2000

Er det noen her som har testet ut Volantex Ranger 2000 flyet?
    Fordeler/ulemper?

https://www.youtube.com/watch?v=oroi2Agj9hc&t=4s

Da bestilte jeg et slikt kit fra banggood.
    Er spent på om det dukker opp helt og uskadet

Yes, endelig

Click image for larger version. 

Name:	IMG_9694.jpgm.jpg 
Views:	18 
Size:	41.3 KB 
ID:	19834

Noen buler på ene vingen, og decalene til ene vingen var helt krøllet og papiret var rullet av limet her. Men ellers ser det forbausende bra ut.
    Da er det bare å vente på motor og ESC

Synd jeg ikke så denne tidligere ... det desverre ikke så veldig bra fly. Men; nå er det kjøpt så da er det bare å gjøre det beste ut av det Du MÅ forsterke og sikre høyderor, det er vel 3-4 stk her oppe som har hatt slike fly og ihvertfall 2 av de har feilet på høyderor. Samtlige har brent original esc, så den er lur å bytte om du har en liggende. Det er definitivt ikke noe "herjefly", fly det rolig og fint så bør det nok holde

Er du sikker på at det er dette flyet de har? Ser at alle rorene har ferdig skikkelige hengsler. Kjøpte dette som kit, altså UTEN elektrisk utstyr. ( det var faktisk med et par ledninger så jeg. Har et FPV Raptor, men likte ikke tendensen til tipstall på det. På dette skal det visst være mye bedre etter hva jeg har forstått.
    Hva er det på høyderoret som har vært feil? dette skal brukes til slow filming og kansje litt "seiling"

Får håpe denne er bedre enn de Volantex-produktene jeg har hatt befatning med eller klubbmedlemmer, de har vært hakket mindre og ikke i kit-versjoner.
    Men de har føyd seg fint inn i kategorien leketøy dessverre, både undermotorisert og flydd dårlig.

I og med at du har kjøpt kit, så har du i hvertfall muligheten til å unngå undermotorisering.
    Mulig den har noen rare tendenser i det du throttler på brått om motoren er mye skråstilt, men det kompenserer man lett for enten manuelt eller med en mikser.

Dette ser jo mye bedre ut enn de foregående modellene til Volantex. Jeg hadde Raptor v1 (eller har faktisk, like hel den) og den hadde jo noen litt dårlige egenskaper men samtidig flyr den fint om man bare bruker det slik at en unngår disse. Forsiktig med tipstall, kaster det ut med lite motor og slike ting.
    Men jeg synes Volantex settene er fine da. Og når du har kjøpt kit og velger motor,esc, servoer selv så tror jeg dette blir veldig bra jeg.
    Som du skriver selv så er dette tross alt et seilfly med motorhjelp og bør flys ut i fra det.
    Hold oss oppdatert
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Quote Originally Posted by quickcrash View Post
    Er du sikker på at det er dette flyet de har? Ser at alle rorene har ferdig skikkelige hengsler. Kjøpte dette som kit, altså UTEN elektrisk utstyr. ( det var faktisk med et par ledninger så jeg. Har et FPV Raptor, men likte ikke tendensen til tipstall på det. På dette skal det visst være mye bedre etter hva jeg har forstått.
    Hva er det på høyderoret som har vært feil? dette skal brukes til slow filming og kansje litt "seiling"
    Er dette flyet ja, men det betyr jo ikke at det ikke har blitt forbedret. Jeg tenkte "kit" som i "med alt", my bad :P Da har du som Dag sier fuil mulighet til å sette inn en god motor og esc, så er du ihvertfall fri for de feilene. Høyderoret knekte rett og slett av, mistet all autoritet og styrt var et faktum. Sørg for at det er stivet av, så hele flaten henger sammen skikkelig. Med bruken du skisserer har du nok gode muligheter til å få det bra. Tror ikke det var skikkelige hengsler før, så da betyr det i så fall at ting er forbedret.

Har Raptor V1 jeg også. Der har jeg vel byttet omtrent det som gikk an å bytte. satt på skikkelige hengsler, forsterket motorfestet, med ny motor og ESC.+++
    Dette Ranger 2000 ser faktisk bedre ut, litt slangere enn Raptor, men det kan jo være en fordel. Eneste jeg har sett,er at jeg synes motorfestet ser spinkelt ut. Blir nok å forsterke dette.

Med en frosen skulder som har plaget meg lenge nå, så har det blitt lite bygging og flyging i sommer.
    Men er vel nesten ferdig med dette flyet nå. Kan jo si litt om det jeg har gjort:
    1. Forsterket motorfestet med en plate.
    2. Motor er en sunny sky 2216 / 1250kv
    3. ESC er en 50A ZTW
    4. Alle servoer er EMAX 08 metall gir servoer
    5. Byttet ut medfølgende gummiringer til controlstengene med fuelslange som er kappet i tynne ringer ( rev av en medfølgend så)
    6. Satt carbon stang i flapsene
    7.lagt i smeltelim i alle ledd( ail/ror/høyderor og flaps ) Dette er gjort selv om det er extra hengsler der i plast
    8.Ingen Y-ledninger til ail og flaps
    9. Lys i vinger (rød og grønn) samt hvitt i kropp. satt opp med egen bryter på siden av flyet.
    10.Dekt vinger med film
    11.lagt på tynn finerplate på cocpit for FPV kameraer
    12. laget en stand til flyet.
    13. Frsky L9R 9ch mottaker

Det eneste jeg kunne tenkt meg nå er et par wing skids, men har ikke noe nå.
    Har testet ut tyngdepunkt og måtte opp i et 4500mah batteri for å få det til å balansere.

Skal teste ut flyet før det blir gjort noe mer. MEN det blir nok innmontert en Matek 405 wing flight Controller med en M8N GPS og en matek loud buzzer etter hvert.
    Hvis det er noen som har tips eller råd ,så kom gjerne med dette.