Results 1 to 3 of 3

Thread: Sprsml om FrSky versjoner (EU-international osv.) fr jeg kjper.

Question Sprsml om FrSky versjoner (EU-international osv.) fr jeg kjper.

Hei!

Jeg driver bde med fly og quads og har Futaba radio som jeg til n har brukt p begge deler.
    Men ser at FrSky er bedre egnet til drone, s jeg vil kjpe en Taranis QX7 og dedikere futaban til kun flyene.

Er usikker p dette med versjoner, EU, International, LBT osv. og jo mer jeg leser desto mer forvirret blir jeg.

Fr jeg bestiller, er det samme hardware men kun forskjellig firmware?
    Er det snn at man da kan flashe EU, Non-EU osv. uavhengig av HW eller hva de kommer med fra fabrikk?

Regner med at dette har med ETSI-regler gjre, er det forskjell p output (range)?

Hei. Hvorfor ikke bare bruke frsky til quad og fly? Jeg har selv brukt Futaba, men prisen er latterlig. N bruker jeg frsky p quad, fly, heli og simulator. Frsky gjorde det litt dumt valg nr de lager en egen EU firmware. Det enkleste er kjre amerikansk, da denne sttter mer. Sannsynligheten for at noen kommer bort til deg og spr hvilken firmware du kjrer = 0. Uansett s kan du flashe eu/international firmware om hverandre. Det viktigste er at mottakere og radio (tx modul) m kjre samme firmware.
    Mini Talon(long range), Crashtesthobbies, Gladiator XL(long range) , FW-190 Warbird (fpv med headtracking), Quads: Martian II og DroneXlabs Hyper X, ETS Vector(s) + EAGLEYES , FRSKY X10S, DRAGONLINK V3,Dominator HD3, 1,2GHZ YAGI antenna tracker + 1,2GHZ pepperbox.

Hei og takk for svar!

Jo, det er for s vidt ikke noe grunn til ikke bruke Frsky p fly heller, men ser ingen grunn til ikke fortsette med futaban p de flyene jeg har (det er ikke f...).
    Men s skifter jeg mottakere i dronene tenker jeg til FrSky for dra nytte av noe utvidede funksjoner.

Liker at software-mulighetene er s gode, og at det er separat software for RF-modul og radioen ellers.
    Ogs er jo mottakere og alt s billig i forhold til futaba, kan til og med flashe receivere rett fra radioen - genialt!
    Jeg har akkurat bestilt en non-EU versjon, for jeg leste et sted at p de nyeste HW-utgavene kan de ha lst muligheten til flashe non-EU, men jeg vet ikke om det stemmer.

Bestilte akkurat 3 stk XM+ Micro D16 full range mottakere ogs, de har egen RSSI tilkobling s jeg, dryt hundrelappen pr. stk :-)

Blir bra dette tror jeg, gleder meg allerede fr det er sendt