Results 1 to 6 of 6

Thread: iNav på Omnibus F4 i en Mini Talon

Default iNav på Omnibus F4 i en Mini Talon

Hei,

Jeg driver og slår sammen en Mini Talon hvor jeg tenkte å kjøre iNav på en Omnibus F4 (V2.1). Jeg lurer på om det er andre her som har prøvd denne comboen, og hva dere har gjort med strømforsyning til servoene? Jeg trenger egentlig 5 servoer, da jeg tenkte å ha pan-kontroll på kameraet. Denne FC'en har innebygget BEC, men jeg har hørt at man helst ikke bør kjøre servoene på denne. Dette er også min erfaring fra tidligere med en Omnibus F3 hvor jeg prøvde å kjøre kameraet via den innebygde BEC'en, noe som resulterte i stadige reboot av FC'en.

På denne FC'en er det 4 servouttak med 3 pinner (Signal, 5V, jord) + 2 uttak med 2 pinner (signal + jord). Noen som vet om dette er 5V fra den innebygde BEC'en, eller er det bare en separat strømskinne som jeg f.eks kan sette strøm på fra en ESC med BEC? Noen tips om hvordan jeg mest elegant kan hente strøm til de to servouttakene som ikke har noen 5V-pinne?

Omnibus har dårlig intern bec etter det jeg har både hørt og selv opplevd.
    Du kan jo bare forsyne servoene med strøm separat på en egen bec. Hobbywing sine er kjente for lite støy og jeg bruker de med hell.
    Jeg bruker en BEC til kamera og pan/tilt. Og en (den som er på ESC) til styreservoer.
    Om du skal ha mye dyre kamera og slikt på den ville jeg vurdert Vector med det samme hadde jeg vært deg.
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Ok, men da er det nok som jeg trodde... Kameraet er en Runcam Split 2, så den tror jeg likegreit jeg kan kjøre rett fra 4S, og så kjører jeg nok alle servoene fra BEC på ESC'en. Jeg klør meg fremdeles litt i hodet mtp hva som er peneste måte å få forsynt alle servoene med 5V fra ESC'en. Jeg vil vel helst ikke ha 5V fra både ESC'en og den innebygde BEC'en. Det beste hadde vært hvis de servo-headerne var separate fra den interne 5V-kretsen, men det er de vel neppe. Jeg kan vel eventuelt lage til noe med en klyse servoskjøtekabler hvor 5V-ledningene er koblet sammen mot ESC'en, mens resten av lederne går til FC'en.

Vector er sikkert bra, men jeg er nok litt for gjerrig

Er det noen grunn til at du gikk fra Omnibus F3 til F4 ? i så fall hvorfor?

F3'en sitter i en quad jeg bygget i fjor. Jeg bare merket at jeg hadde problemer med BEC'en på den, og tenkte det kunne være det samme på F4'en jeg kjøpte til Mini Talonen. Jeg er godt fornøyd med F3'en ellers, men kjøpte F4 denne gangen siden den er nyere :-)

Det som er rent og pent er å lage en rekke med pins fra en 5V bec. +/- inn på hver sin rekke som du plasserer sentralt så kan det du trenger bare gå dit. Evt en rekke med signal også som da er koblet videre til FC. Som en hub om du skjønner.
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Tags for this Thread