Results 1 to 4 of 4

Thread: Trenger hjelp med ny design.

Default Trenger hjelp med ny design.

Hei, jeg er komplett nybegynner, men har bygget en monokopter av egen design. Jeg har tidligere jobbet som flystrukturmekaniker. Siden denne er veldig ulik noe annet, og jeg har ingen erfaring med configurering i Betaflight, trenger jeg litt hjelp.

Prinsipielt kan man vel nesten betrakte det som et normalt fly da den har en hovedmotor og en servo til hver av vingene. I tilegg har den en servo til kamera tilt og en mindre motor istedet for hale.

Det er en vtol og skal kunne hovre som et helikopter, samt kunne fly som en vanlig fixed wing. Vingeflatene beveger seg +/- 60 grader og jeg regner med en viss autogyro effekt fra halerotoren. Den er beregnet til freestyle FPV og veier 450g i sin nåværende form, noe jeg kan slanke ned i en produksjonsmodell.

Jeg har en F4_svtx flight controller med vtx, en Flysky mottaker og en Eachine DVR ombord. Hovedmotor (Tunigy D2830/11 1000kv) og servoer (sg-90) er koblet til flight kontrolleren, mens halerotoren er koblet til mottakeren via en dc motorkontroller plukket fra en servo. Batteriet er 3s 800mAh og propellen er 9x4.5 triblade.

Servoene og halemotoren får 5v gjennom en separat BEC. Elektronikken drives gjennom flight kontrolleren. Betyr dette at jeg må ha batteriet plugget inn under konfigurering? Motoren fungerer som den skal nå, jeg har kalibrert IMU, men servoene går bare kontinuerlig rundt når de får strøm.

Kan noen gi meg hjelp til konfigureringen?
    Last edited by Demonslayer; 22.June 2018 at 10:26.

Fikk ikke lastet opp bilder. Videolink til youtube.
    https://youtu.be/HzhnOfoTJO4

Kontrollflatene har hull til å feste større vinger. Om den virker som planlagt tenker jeg å produsere den med injeksjonsstøpt kropp. All elektronikk, samt motor er standard størrelser og er lett å bytte eller oppgradere. Siden det er et minimum av deler vil prisen bli lav ift andre droner.
    Last edited by Demonslayer; 22.June 2018 at 09:04.

Er det noen grunn til at jeg ikke får lastet opp bilder? Det er fryktelig irriterende og begrensende. Jeg kunne godt tenkt meg å lage en byggetråd ift neste prototype.

Bruk Imgur, Photobucket eller lignende. Bedre det.
    Du kan også bruke filikonet når du skal linke YT videoer da kommer de rett i posten din:

Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer