Results 1 to 3 of 3

Thread: Uhøytidelig GPS "test"

Default Uhøytidelig GPS "test"

Har hatt en liten "test" for meg selv over hva JEG synes er best GPS antennemodul
    PS: Dette er IKKE en test ,men hvordan jeg opplever disse

Click image for larger version. 

Name:	IMG_0359.jpgm.jpg 
Views:	9 
Size:	62.1 KB 
ID:	19918

Fra Venstre G-model Ublox neo M8N. midt : Beitan BN-220 GPS Høyre: Matek M8Q- 5883

Disse er testet flere ganger på en Matek 405Wing Antennene er satt på samme plass foran et vindu En om gangen

Jeg opplever at den store G-model er best, men med marginal grense til Beitan. Matek GPSen opplever jeg som litt treg, især når den er kald.
    Jeg fikk også inn flere sattelitter på G-model og Beitan enn Mateken
    Størrelsen ser en jo utav bildet, og her har vel de minste GPSene et stort fortrinn da de jo både er mindre og lettere.

Ta alt dette med en stor porsjon skepsis da dette jo ikke er en helt direkte test, men kun slik jeg opplever de
    PS: har IKKE hatt de i fly å prøvd.

Jeg blir å bruke Beitan GPSen i mitt fly

EDIT: Beitan GPSen har ikke kompass, så den egner seg ikke til multikopter De to andre gpsene har magnetometer
    Last edited by quickcrash; 05.October 2018 at 16:21.

Hei!
    Jeg har flere av disse Beitan BN-220 GPS modulene, syns de fungerer fint men i et vindu har de ganske begrenset satellittkommunikasjon syns jeg.
    Ute i åpent landskap syns jeg de funker rimelig bra ligger som oftest på 14-17 satellitter, og får en ganske nøyaktig posisjonering syns jeg.
    Kan for øvrig anbefale denne holderen for de som har 3D-printer, er "trang" men ment for å printes i TPU eller liknende fleksibelt materiale.
    https://www.thingiverse.com/thing:2832775

Jeg er ikke helt enig at de ikke er egnet til multikopter selv om de ikke har kompass, den er mye brukt til multikopter.
    Mange flightcontrollere har det innebygget, men det er heller ikke noe krav til kompass i for eksempel Betaflight, selv om du ønsker GPS Rescue.
    Så lenge den har "Lock" (i Betaflight min. 8 satellitter) før du tar av peker den til "home" med ganske stor nøyaktighet.
    Til en pris på rundt $7 er dette mye GPS for pengene.
    Last edited by smurfen; 07.October 2018 at 22:48.

Du har nok helt rett i det du sier smurfen. Grunnen til test i vinduet ,er at det jo er litt hindring så litt vanskeligere å ta ned sattelitter.
    Er faktisk veldig imponert over denne lille beitan antenna. Testet dette i INAV 2.0.0 rc3