Results 1 to 9 of 9

Thread: Har jeg fått en NON EU frsky receiver?

Default Har jeg fått en NON EU frsky receiver?

Hadde bestilt en NON EU X4R fra banggood
    Hadde ventet den mye tidliger men i dag fikk jeg en.

Vet ikke hva som skjedde, men dette lagret seg selv. MEN da jeg fikk pakken så ser jeg at denne kom fra Nederland. På pakken er det en merkelapp med caution Lithium ion battery (noe det jo ikke er) Det står også en annen gul lapp med: Goods not furfilling the conditions laid Down in Articles 28 and 29 of the treaty on the functioning of the Europeian union. Vil dette si at jeg har fått en EU versjon av x4r? eller?

Quote Originally Posted by quickcrash View Post
    Vet ikke hva som skjedde, men dette lagret seg selv. MEN da jeg fikk pakken så ser jeg at denne kom fra Nederland. På pakken er det en merkelapp med caution Lithium ion battery (noe det jo ikke er) Det står også en annen gul lapp med: Goods not furfilling the conditions laid Down in Articles 28 and 29 of the treaty on the functioning of the Europeian union. Vil dette si at jeg har fått en EU versjon av x4r? eller?
    ..bind 'an og se.

..har du fått feil vare, kan du flashe den, eller så kan vi gjøre en byttehandel, æ får x4r'en din, du får en av mine D4R-II.

Fikk nylig en pakke fra Aliexpress med samme merking, men det var 18650 Li-ion batterier, så tenkte ikke noe mer på det.
    Det er vel vanskelig og se om det er EU/LBT eller Non-EU firmware på mottageren, men hardwaren er vel lik så du kan vel bare flashe den om den ikke binder eller range-testen ikke gir et forventet resutat?
    Om du har XJT-modul i senderen med NON-EU Firmware, så kan du vel flashe rx med X4RSP_NONEU_170322.frk
    Jeg ville bare ha testet range jeg og sett.

Har nok D4 gassguruen, men takk for tilbudet.
    Synes det var rart at den kom fra Nederland , da jeg jo bestilte fra kinabutikken

Sikker på at det ikke er PostNL sin kinesiske hub?
    Om det er/var sporing på den så ser du det vel der men..

Tok å bindet receiveren og den virket fint (i hvert fall fra stue til kjøkken Hvis det er en EU utgave, vil den fungere da på non eu sender?
    EDIT: etter sporing så står det: LX(og ni tall)NL
    Ser det står from AA Schiedam Netherlands
    Last edited by quickcrash; 07.April 2019 at 10:57.

Quote Originally Posted by quickcrash View Post
    Tok å bindet receiveren og den virket fint (i hvert fall fra stue til kjøkken :) Hvis det er en EU utgave, vil den fungere da på non eu sender?
    ..æ har forstått dette her med EU og non-EU firmware slik at man legger opp til at disse ikke skal kunne bindes til hverandre.
    Men prøv, æ har tatt feil før. ;o)

At det står NL på slutten betyr ikke nødvendigvis at det kommer derfra, både Postnord og PostNL har hub'er i kina.
    Jeg har passert 600 ordre fra Kina, og jeg har fått pakker med sporing som slutter på både SE (Postnord) og NL (PostNL), men som likevel kom fra kina.

Mulig det er for sent nå siden du mottok den for noen dager siden, men du kan jo prøve sporingsnummeret her https://www.17track.net/en og se om du fortsatt for ut detaljene i sporingen, så får du bekreftet det.

Apropo Firmware EU/EU LBT/Non EU:
    For og forvirre litt ;-) Det er både ny og gammel EU-firmware også, de er ikke kompatible med hverandre (EU og EU LBT) LBT=Listen before talk.
    Veldig bra artikkel om dette noe forvirrende tema her:
    http://rc-soar.blogspot.com/2016/01/...bt-module.html