Results 1 to 7 of 7

Thread: Godt nyttår! Dine planer for 2020?

Cool Godt nyttår! Dine planer for 2020?

Godt nyttår!

Hva blir planene dine for et nytt FPV år, eller har du lagt opp?
    Nye prosjekter?

Aktiviteten på forumet har gått veldig ned, og er DJI årsaken kanskje?
    RPAS approved pilot .TBS Discovery m/Naza GPS. TBS Discovery DJI WOOKONG. Twinstar II ET Vector
    Bixler v1 FY31AP Autopilot AP117 OSD. Bixler2 med RVODS5.1 Myflydream Tracker. Zephyr II FY21AP Rangelink. + Finwing Penguin.Tarot FY680 Zenmuse

Quote Originally Posted by Efti View Post
    Godt nyttår!

Hva blir planene dine for et nytt FPV år, eller har du lagt opp?
    Nye prosjekter?

Aktiviteten på forumet har gått veldig ned, og er DJI årsaken kanskje?
    Vil anta dette ;P

Fikk selv DJI Mavic Mini i posten i går.

(Har jo hatt DJI S1000, DJI Inspire, DJI Phnatom 4 og DJI Mavic Pro tidligere).

Blir moro.

Ellers vurderer jeg en DJI Tello drone til programmering.

Klør i fingrene etter å komme i gang igjen etter 3-4 år med flytørke av div. årsaker. Har div.fly liggende og rikelig med long range utstyr. (Hysj) Bla. fpv 49, skywalker 1900, bixler 2, X8, og zohd dart xl. Men øverst på listen står en stor Polaris som er under gjenoppbygging etter et totalhavari for noen år siden. Denne med kraftigere motor og digital fpv tror jeg kan bli heftig!

Hadde en Phantom 4, men solgte denne da den ble for lite brukt. For stor og upraktisk å ha med rundtom for sporadisk hobbybruk. Vurderer en Mavic mini pga. portabiliteten. Den går det an å ha med på fjellturer, sykkelturer osv.

Godt fpv år til alle! Men hold dere unna flyplasser. Blir så mye styr....

(Var tideligere ScaryBird her inne, men den profilen sluttet å fungere av ukjent årsak. Opprettet derfor en ny.)

Hei og hå
    Jeg og junior på 10 år er forholdsvis ferske i gamet, primær ambisjon for 2020 er å bli komfortable med å fly 5-tommerne våre i acro. Vi har en Phantom for skrytebilder på bobilturer og sånt, men den flyr jo praktisk talt seg selv. Bestefar (min far) fikk Phantom i 70-årsgave, så vi håper på å få ham komfortabel på egenhånd med denne. Sekundært så har undertegnede investert i Pinnacle Studio 23 og håper på å lære basic videoredigering, om døgnet strekker til. Kanskje ser vi på å nærme oss FPV-miljø her i Trondheim, men siden vi er så ferske så er det litt skummelt

Jeg har hatt tørke siden mai blant annet fordi det er så mye styr å fly nå, litt fordi plassene jeg flydde før ikke er mulige å fly på lenger. Bergheim (en gammel fotball bane) har blitt til en splitter ny en med høye gjerder med mye aktivitet. Og Storetveit marken er fult av turgåere hver gang det er brukbart vær.
    Men jeg har en ny Twinstar II under bygging med Hero7 pan/tilt. Så planlegger jeg også et bygg som holder seg under 1kg for å utnytte den nye bestemmelsen i modellflyhåndboken for å fly uten spotter (BLOS), noen forslag til plattform? de fleste alternativene jeg har sett så langt sikter enten på 250g eller på ca. 1,5-2kg.

Føler også at hele hobbyen og forumet har sakket kraftig ned de siste årene, kanskje fordi den har blitt for fokusert på droner, og at droner og ferdig lagde droner er så vanvittig gode. Og derfor har fixed wings mistet mye av magien siden droner både er raskere (sett bort fra fly som strix goblin), mye mer stabile, mer praktiske og har bedre kamera løsning.
    Eflite Carbon•Z Cub - FrSky Taranis X9d - 1.2Ghz - 5.8Ghz - ZMR250 m/F4 - Tricopter V4 m/F3FC - Twinstar II m/Storm OSD - FPV49v4 m/ET µVector - MaxiDrone AW m/Tornado OSD - TBS Crossfire - EzUHF - Dominator HD1 - Gopro Hero 6 - Rampiks1 på YouTube

Senior Member

Jeg har hatt tørke en stund nå men børstet støv av radioen her om dagen.
    Planen var å selge alt om jeg ikke brukte utstyret i år, men glad jeg ikke kom så langt.
    Fått flydd litt strix nano goblin og kjenner at storebroren skal få seg en flytur snart.

Ser det er rolig inne på forumet her, er det fortsatt noen ivrige folk som flyr litt fly om dagen?

Veldig stille her om dagen, men er fortsatt aktiv med flyging.
    Nano goblin er en sikker vinner på dager med lite til ingen vind, atig sak.
    Radiomaster tx16s - HDO2 - Strix Goblin/vector - Ritewing Mini-z - Nanodrak/vector - Mini drak/vector - Nano Goblin - My twin dream/vector - Bix3 - Sonicmodell Binary - Chameleon - Endurance 7"