Results 1 to 5 of 5

Thread: Taranis - Tilegne bryter for arming

Default Taranis - Tilegne bryter for arming

Hallo! Jeg er fersk i dette, og trenger hjelp. Jeg har kjøpt en Storm-drone, med en FrSky Taranis X9D 2019 sender. For å armere/desarmere drona må jeg føre venstre stikke ned og til høyre/venstre. Jeg ønsker å bruke en av bryterne på skulderen til dette. Jeg har sett på diverse linker på youtube hvordan dette skal gjøres, men får det ikke til.... Jeg går inn på "mixer" på fjernkontrollen, finner en ledig kanal, og "aktiverer" bryteren (jeg bruker SF). Når jeg så kobler drona til betaflight, rører riktige søyler på seg når jeg beveger stikker, og når jeg sjalter brytere som er gitt en funksjon fra fabrikken, men ingenting skjer når jeg sjalter SF-knappen. Hvorfor ikke?

Jeg har ikke "flashet" FC med siste utgave av betaflight. Jeg er redd for at all originalt oppsett da blir borte. Stemmer det?

Hei Nå er det veldig lenge siden jeg brukte betaflight, men inav er vel veldig likt. Når du er under modes i betaflight, har du da trykt på add range (tror jeg det var)
    Da kommer det opp en gul strek med to klammer rundt. Flytt denne helt til høyre , altså slik at halve skjermen er markert med gul strek. Når du aktiverer SF knappen på taranisen , går da den lille markeringen til høyre? altså slik at den lille markeringen er under den gule streken? PS: HUSK Å SAVE ALT DU GJØR

Høres veldig riktig ut dette her!
    1. Aktiver bryteren du ønsker å bruke til å "armere" på Frsky-en din. (denne ser det ut som du har gjort, så ikke tenk så mye på dette)
    2. Gå til receiever i betaflight og se om en av aux søylene beveger seg når du vipper på bryteren. Hvis ikke må du aktivere bryteren på kontrollen.
    3. Ga til modes tab i betaflight og finn "arm". Deretter trykker du "add range". Velg deretter de riktige aux kanalen. (den som beveget seg i receiever tab)
    4. Den gule prikken skal da bevege seg når du beveger bryteren. Sett det gule området over den gule prikken, når bryteren er i den posisjonen som du vil at skal armere drona.

Husk å lagre, som sagt Click image for larger version. 

Name:	Betaflight.jpg 
Views:	4 
Size:	20.2 KB 
ID:	19984Click image for larger version. 

Name:	betaflight modes.jpg 
Views:	3 
Size:	22.0 KB 
ID:	19985

Før du gjør noe som helst kan det være greit å gå i CLI og skrive "dump all" og lagre til fil. Da kan du alltid gjenopprette alt tilbake til fabrikkinnstillingene om du skulle ønske det.

Quote Originally Posted by Leo View Post
    Før du gjør noe som helst kan det være greit å gå i CLI og skrive "dump all" og lagre til fil. Da kan du alltid gjenopprette alt tilbake til
    ...innstillingene du har lagret frem til nå, om du skulle ønske det.
    Det er også mulig å gjenopprette alt tilbake til...
    Quote Originally Posted by Leo View Post
    ...fabrikkinnstillingene om du skulle ønske det...
    ...om du soper radioen heilt rein for dine egne ting, f.eks om du skal selge radioen med f.eks den siste oppdaterte firmwaren etc.

..forlanger noen at du skal heilt tilbake til "fabrikkinnstillingene" slik de var med den firmwaren som var på radioen da du kjøpte den, har du nok bruk for nok advokathjelp til at du bør styre unna. ;o)