Results 1 to 7 of 7

Thread: crossfire og 1,2/1,3ghz videolink?

Default crossfire og 1,2/1,3ghz videolink?

Hei
    Er/blir det noen problemer å bruke crossfire (største versjon) og 1,2/1,3 Ghz videolink (800mw)

Hvilken versjon av open TX MÅ en ha på taranis plus når en skal bruke crossfire?

Synd å si det, hadde sånn håp for dette forumet, men det er i bunn og grunn dødt. Har du sjekka om Joshua Bardwell har noe om temaet, han brukte vel Taranis før han gikk over til Jumper..? Skulle tro at 900MHz skulle gå fint overens med 1,3GHz videolink, men så har jeg en sånn mistanke om at jeg har hørt noe om at det var i overkant nærme hverandre, så det er ikke umulig at vtx kan forstyrre for en 900MHz rx. Vel, vi i Europa har antageligvis en fordel med at vi i realiteten ikke kjører 900MHz men 868MHz, det kjøper oss vel litt ekstra klaring opp mot 1,3GHz video. Jeg hadde ikke prøvd 1,2GHz videolink, det mener jeg er unødvendig nærme radiolinken.

Hvor lang rekkevidde hadde du tenkt deg? 5,8GHz til bakkestasjon med en smalvinklet/høygain mottakerantenne og en 1W vtx burde rekke ganske langt.

Fant dette filteret som tbs selv anbefaler for et sånnt oppsett: https://www.team-blacksheep.com/products/product:963

Les også denne artikkelen som handler om 1.2/1.3ghz fpv: https://oscarliang.com/1-2ghz-fpv-guide/

Jeg har ingen erfaring med akkurat denne løsningen, men jeg synes det hørtes lurt ut, spesielt siden de har vært oppegående nok til å skille mellom 868MHz og 915MHz. Jeg hadde helt klart montert et sådan filter.

Jeg tror der problemet eventuelt vil ligge er om 1,2g video mottakeren fanger opp signalene til crossfire sånn som du så på videoen innpå siden til det filteret du sendte. Altså, det er ikke crossfiren som støyer ut i 1,2g området. Så uten det filteret vil det nok variere fra mottaker til mottaker hvor mye støy det blir. Jeg for min del har hatt gudomelige mengder støy på 1,2g de siste årene, men husker jeg rett får jeg samme mengde støy med ezuhf og crossfire, så jeg vet ikke hva grunnen min er. Muligens har den blitt dårlig.
    Eflite Carbon•Z Cub - FrSky Taranis X9d - 1.2Ghz - 5.8Ghz - ZMR250 m/F4 - Tricopter V4 m/F3FC - Twinstar II m/Storm OSD - FPV49v4 m/ET µVector - MaxiDrone AW m/Tornado OSD - TBS Crossfire - EzUHF - Dominator HD1 - Gopro Hero 6 - Rampiks1 på YouTube

Takker for flotte tips og råd. Vurderer crossfire , men da MÅ en vel oppgradere min taranis plus også . Men til hvilken versjon av open TX? Hva er siste oppgradering ? og vil alle gamle modeller bli lik som de er nå? ( Hater data , så ting som dette er …?¤%&/(( )