Page 2 of 36 FirstFirst 123412 ... LastLast
Results 11 to 20 of 355

Thread: FPV49 - Scratch built FPV KFm Airfoil

Takker klorin!

Får festebrakett laget i stål, denne limer jeg på med limpistol og så legger jeg tape over. Fronten skjæres ut med en papirkniv og så kan en gå over og finpusse med sandpapir etterpå.

Skal legge til bilde og mål av festebrakett samt noen bilder som viser hvordan jeg skjærte ut froten osv når det blir mulig å laste opp bilder igjen. (noe gæli med forumet for øyeblikket)

CG ligger ca 25 til 25,5cm fra tuppen og bak.

Da har jeg lastet opp noen bilder fra byggeprosessen til versjon 3 (så langt jeg har kommet), nå venter jeg bare på noen deler fra HobbyKing. Har bestemt meg for å sette på et beist av en motor på versjon 3 . Mulig dette vil kreve en ny festebrakett.

Håper noen finner dette nyttig.

Killgoat: Skal laste opp en LOS film om ikke så lenge, ellers ligger det en video av maiden flight som er LOS på youtuben min, men der er CG litt crazy feil.

Meget bra byggelogg, detaljert og godt forklart++
    Takker så mye for at du tar deg tid til og legge ut "how to do" FPVTrond.

Steik, en sånn må jeg bygge !
    Hvor viktig er katten i bilde 23 ?
    Har evt liten hund om den kan brukes..
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Quote Originally Posted by daggad View Post
    Steik, en sånn må jeg bygge !
    Hvor viktig er katten i bilde 23 ?
    Har evt liten hund om den kan brukes..
    Hund kan til nød brukes! :P

Oppdatert med nye bilder fra byggeprosessen av FPV49 v3. Forsterket vingen ytterligere med karbonlister etter tips fra Vikingen! Håper jeg gjorde det rett

Click image for larger version. 

Name:	IMG_2605.jpg 
Views:	241 
Size:	90.1 KB 
ID:	5798

Quote Originally Posted by Killgoat View Post
    Ser spennende ut det der. Ser og utrolig lett ut å lage disse. Tror det må prøves en dag.. hehe
    Har vel ikke nå LOS film av flyet?
    Bedre seint enn aldri!:

Flyr sykt bra den der.. Dette må testes i vinter
    Bixler, Z1, Z2, Ziggy mini wing, Raptor 500 ailien, 9x, FatShark, Foxtech, Rangelink, Suppo, Storm

Utrolig bra kvalitet over dette innleget !! Likte det meget godt ! Tror dette blir et av mine vinter prosjekt!!!
    Jeg lurte på om det var noen særlig grun til v3? Er det fordi v2 manglet noe?? Eller er det for å få den til å gå mer på skinner ?

Og tot. Kostnader ? ( rekn med at folk har sitt eg rc link system da ;-)

Quote Originally Posted by Stonebay productions View Post
    Jeg lurte på om det var noen særlig grun til v3? Er det fordi v2 manglet noe?? Eller er det for å få den til å gå mer på skinner ?

Og tot. Kostnader ? ( rekn med at folk har sitt eg rc link system da ;-)
    Grunnen til v3 som bruker KFm-4 kommer etter innspill fra oppfinneren av KFm airfoils Dick/Richard Kline. Han mente som du sa at den ville da fly mer "on rails". Jeg tok maiden på den lørdagen og den føltes god i lufta, men nye FPV utstyret mitt ville ikke fungere og jeg er ikke en habil LOS flyger . Kommer tilbake med full rapport når jeg får montert nytt FPV utstyr på den!

Depron kan man få til ca 30 kroner per plater og man trenger vel 3 plater for å lage v2. Så kommer pakketape + lim (depron lim eller trelim) og karbonstenger ca 3x 2 USD i tillegg.

Mine koster litt mer siden jeg har virkelig slått på stortromma og kjøpt farget pakketape fra elefun! Men skal man virkelig ha en schtøgg jævel er det bare å kjøre på med blank pakketape, den flyr like bra uansett ;D

Elektronikken er vel stort sett den samme man finner på en zephyr, det kan gjøres billig og det kan gjøres dyrt. Jeg flyr vel med noe av det billigeste man får fra hobbyking.

Tags for this Thread