Results 1 to 6 of 6

Thread: Spectryx's FT Spear byggetråd (fpv/uav)

Default Spectryx's FT Spear byggetråd (fpv/uav)

Heisann!

Ny her på forumet og bosatt i Drammensområdet. Jeg har hatt mye radiostyrt gjennom årene som f.eks bil(nitro), båt, fly(nitro/elektro) og drone, men jeg har hatt en lengre pause fra hobby'n og har nå blitt bitt av basillen igjen, så da vil jeg bygge meg en FPV/UAV vinge på budsjett og se hvor det bærer videre! Jeg har gjort litt research den siste tiden og tror jeg har funnet et oppsett som skal fungere greit, litt usikker på om motoren ble litt i kraftigste laget og har ikke regnet veldig nøye på total vekt(auw) enda, men jeg har sett flere som har lasta FT-Spear ganske tungt så det blir spennende og se.
    Vingen kommer allerede nå til helga så da begynner jeg med den, resten av delene kommer nok litt spredd utover de neste ukene i posten så jeg skal oppdatere tråden fortløpende .

Vinge: Flite Test Spear (fra Elefun.no)
    Motor: SunnySky x2814 1100kv
    Prop: Teste litt forskjellig, men har APC 8x6, APC 10.5, APC 9x4.5 og APC 9x4.7SF
    Esc: ZTW Beatles 2-4S 40A
    Servo: EMAX ES08A 9-gram
    FC: APM 2.8 med Ublox NEO-M8N gps
    Telemetri: 3DR 433mhz tx/rx
    Batteri: Prøve litt forskjellig, men 4s 2200mah og 3000mah har jeg liggende nå
    Kamera: RunCam2 HD
    Radio: Foreløpig bare en gammel Hitec Optic6 2.4ghz 6CH

FPV:
    Jeg heller litt mot Eachine EV800D brillene da jeg er på budsjett og jeg liker muligheten med å kunne dele opp brillene og eventuelt bare bruke monitoren, noen som har erfaringer med disse? Også har jeg ikke helt bestemme meg for om jeg skal bruke penger på FPV utstyr eller ny Taranis X9D Plus enda, så vi får se. Første pri er uansett å bygge ferdig vingen og konfigurere FC riktig.
    Last edited by Spectryx; 17.October 2017 at 10:35.

Velkommen skal du være. Du har jo en fungerende radio, så da tenker jeg det fornuftige er å bruke penger på fpvutstyr fremfor en bedre radio.

Først av alt: Velkommen hit !
    Synes kv på den motoren virker litt lav men det går vel kanskje på 4s.
    5.8ghz på video antar jeg, tenker du å bruke RC2 som live kamera også da kanskje ?
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Quote Originally Posted by daggad View Post
    Først av alt: Velkommen hit !
    Synes kv på den motoren virker litt lav men det går vel kanskje på 4s.
    5.8ghz på video antar jeg, tenker du å bruke RC2 som live kamera også da kanskje ?
    Ja, jeg er spent på motoren men har sett flere FT-spear bygg med lignende oppsett så satser på det går! Ja, i første omgang tenkte jeg å bruke RC2 live. Hvilke antenner og utstyr anbefales for god rekkevidde (både til 433mhz telemetri og 5.8ghz video)?

Henta Spear'n på posten i går! Regner med jeg begynner smått i kveld
    Click image for larger version. 

Name:	20171018_230428.jpg 
Views:	16 
Size:	90.6 KB 
ID:	19649 Click image for larger version. 

Name:	20171018_230719.jpg 
Views:	21 
Size:	92.4 KB 
ID:	19650

Velkommen :-)

Jeg flyr selv en ganske lik motor men 750kv på 4S 3700mah og en 10x6 foldepropp på en Pantom EPP FPV wing og har ingen problemer, lang flytid og litt over 110kmt flat & level.
    Taranis frSky __ ET-EagleEyes 5,8+1,3Ghz
    ZMR 250_Naze32 __ Mini-TALON -Pixhawk-fpv-light __ 1969mod.