View Poll Results: Hvilke frekvens bruker du til å styre ditt FPV fly?

Voters
84. You may not vote on this poll
  • 35Mhz

14 16.67%
  • 433Mhz

21 25.00%
  • 2.4Ghz

47 55.95%
  • Annet

2 2.38%
Results 1 to 8 of 8

Thread: Hvilke frekvens bruker du til å styre ditt FPV fly?

Administrator capy's Avatar
    Blog Entries
    14

Default Hvilke frekvens bruker du til å styre ditt FPV fly?

Vi setter opp en ny undersøkelse.

Har ikke valgt noen frekvens ennå... Vet faktisk ikke helt hva jeg skal satse på :-\
    Vil gjerne ha muligheten til å fly langt/LANGT!!!!, men samtidig ikke være så veldig tilbakeholden angående objekter (trær og bruer og sånt).
    Hvilke tips har dere som har litt erfaring? Jeg har lest litt på denne: Wobby's blog.
    Ser at han anbefaler 35, 36 og 72MHz. I allefall til biler... Hvor lang rekkevidde er det vi snakker om her? 1Km, 5, eller kanskje 15Km??

Med Vennlig Hilsen
    Woodbear

jeg har flydd 3km med en helt standard Futaba 35mHz.
    Men mange jeg har snakked med har klart 10-15km !

så anbefaler 35mHz om du skal fly lengre distanser.

Da blir det nok 35MHz på meg
    Wobby fra RCGroups.com anbefalte denne, så nå er den bestilt. Han har testet samme system, bare 400mW og han sa som følger:
    Note that i sit on the ground, creating the worse case scenario.
    And that there is NO patch antennas, no diversity, no multiple receivers, no ground station tracking systems, etc.
    Just the pure basics, 400mw sunsky 1.2g out of the box stock omni's.

Got past 1.5km, turned back because i chickened out in fear of getting bogged in the soft sand, still had solid video.
    Blir spennende å få den i posten

ikke for å skuffe deg, men jeg bestilte akkurat den samme fra Sunsky, å den holdt ikke fra kjellern til loftet innedørs engang !
    Ute rakk den ca 50-100 meter fri sikt... helt elendig kvalitet ! (den Wooby bruker har ikke digitalt display)

Men, du kan jo være heldig å få en enhet som er bedre enn min, men jeg vil ikke anbefale denne.

Kjedelig.. jaja, jeg får se hvordan den funker før jeg bestiller meg en lawmate mon tro hvorfor han fikk sånn sinnsyk rekkevidde?....

Hemmeligheten bak rekkevidde ligger ikke i senderstyrken eller nødvendigvis merket. Selvsagt kan tvilsom kvalitet på utstyret ha noe å si. Ikke alltid at oppgitte ytelser er korrekt. Hovedkomponenten er alltid antenner. Med gode antenner kan du få til det meste. I tillegg kan man ta med i regnestykket at lavere frekvens har bedre penetreringsevne, dvs trenge gjennom løvverk og atmosfærisk "rusk".

Quote Originally Posted by Woodbear View Post
    Da blir det nok 35MHz på meg
    Wobby fra RCGroups.com anbefalte denne, så nå er den bestilt. Han har testet samme system, bare 400mW og han sa som følger:
    Blir spennende å få den i posten
    Hei hvordan funket denne?