Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 43

Thread: Nybegynnerens 10 bud!

Member

Hvorfor bør man ikke ha en 600mw minisender inne over lang tid? Varmeutvikling?

Quote Originally Posted by olandale View Post
    Hvorfor bør man ikke ha en 600mw minisender inne over lang tid? Varmeutvikling?
    Ja, pga størrelsen dem blir presset ned i utvikler dem ganske mye varme, og vil derfor bli svidd uten kjøling. Dette vil enten ødelegge senderen helt eller redusere distansen betraktelig.
    www.FPVshop.no - Finwing Penguin FPV - Stryker F27Q (LOS)

Senior Member flubber's Avatar

Slenger med et tips til lodding, så ikke at lodde pasta var nevnt og det er jo alfa og Omega skal du få et vellykket resultat....
    Hadde selv noen loddinger som så mer ut som et kunstverk av Nerdrum en en lodding.... til jeg fant ut at det finnes loddepasta
    H-quad-Hobby King. Phantom FPV vinge. ER9X-RMILEC/Frsky. Reptile quad-HK. Bixler. Fatshark BASE.

Quote Originally Posted by flubber View Post
    Slenger med et tips til lodding, så ikke at lodde pasta var nevnt og det er jo alfa og Omega skal du få et vellykket resultat....
    Hadde selv noen loddinger som så mer ut som et kunstverk av Nerdrum en en lodding.... til jeg fant ut at det finnes loddepasta
    Har du nok Temp på lodde bolten? jeg har loddet et år uten lodde pasta resultate er bra (jeg bruker 300*C) lodde tinnet jeg bruker 60 tinn 40 Bly
    Eflite Carbon•Z Cub - FrSky Taranis X9d - 1.2Ghz - 5.8Ghz - ZMR250 m/F4 - Tricopter V4 m/F3FC - Twinstar II m/Storm OSD - FPV49v4 m/ET µVector - MaxiDrone AW m/Tornado OSD - TBS Crossfire - EzUHF - Dominator HD1 - Gopro Hero 6 - Rampiks1 på YouTube

Hvilket tinn man bruker er også viktig, men pasta er topp til å få tinnet godt inn i ledninger o.l.
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Quote Originally Posted by daggad View Post
    Hvilket tinn man bruker er også viktig, men pasta er topp til å få tinnet godt inn i ledninger o.l.
    lodde vann er det som får tinn til å trekke seg inn i ledningene ikke pasta, pasta lager luft bobler i joinen
    Eflite Carbon•Z Cub - FrSky Taranis X9d - 1.2Ghz - 5.8Ghz - ZMR250 m/F4 - Tricopter V4 m/F3FC - Twinstar II m/Storm OSD - FPV49v4 m/ET µVector - MaxiDrone AW m/Tornado OSD - TBS Crossfire - EzUHF - Dominator HD1 - Gopro Hero 6 - Rampiks1 på YouTube

Javel....ikke helt min erfaring da men..
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Senior Member

Quote Originally Posted by daggad View Post
    Javel....ikke helt min erfaring da men..
    enig her daggad..
    Bruker alltid pasta, og forlodder alle kabler før de blir loddet på plass.

Ellers, kjempe guide Nitelite!
    ZII, Teksumo, Caipirinha, Discovry
    Futaba 9c, 2,4Vtx Lm, 81modell

Har lagt det til, men må selv også si at jeg får helt fine resultater uten pasta (60 % tinn, 40 % bly, hartsfylt )
    Men å bruke det skader uansett ikke!
    www.FPVshop.no - Finwing Penguin FPV - Stryker F27Q (LOS)

Jeg har ikke sagt at man ikke klarer seg helt fint uten pasta. Men at det kan være fint å bruke der man trenger et det fordeler seg raskt, gjerne med høy varme.
    MAO: Kjekt å ha, ikke noe mer !
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer