Page 1 of 52 1231151 ... LastLast
Results 1 to 10 of 515

Thread: Sindres ferd innen FPV. Veien er målet ?

Default Sindres ferd innen FPV. Veien er målet ?

Inspirert av Ronsand så tenkte jeg å lage "min egen" tråd der jeg legger ut om min kronglete ferd innen FPV. Fløy min første skikkelige FPV tur i mai 2012, etter å ha kjøpt mitt første fjernstyrtfly et snaut år tidligere. Etter å ha flyttet var jeg så heldig å komme i kontakt med et meget bra flymiljø, med bla en erfaren FPV pilot. Har fått dratt med en 3-4 kamerater til inn i rcverdenen og har mye godt tidsfordriv med denne hobbyen. Flyr endel multirotor, har et par-tre 3d fly, samt mye annet smått og stort som (i hvertfall i teorien) har plass til et kamera på. Primær kameraplattform nå er en litt rufsete Skywalker 1680 v6.

Tok et bilde fra flystripa vår i dag:

Hadde maiden av en Skywalker Falcon i dag, men noe skar seg med videolinken på den. Den fløy greit, ihvertfall når balanserora gikk den veien de skulle

Senior Member ronsand's Avatar

Godt tenkt blir å følge med her
    Twinstar II - Blackout mini quad - Nex N.E.O - Arris M680-4S - TBS Discovery - Penguin - FatSumo

Quote Originally Posted by sindrej View Post
    Den fløy greit, ihvertfall når balanserora gikk den veien de skulle
    De fleste som har flydd modellfly noen år vil, før eller senere, få medlemskap i balanserorsklubben.
    Her er en 10 år yngre utgave av undertegnede med min søknad om medlemskap:
    Click image for larger version. 

Name:	Pic00033.jpg 
Views:	207 
Size:	97.6 KB 
ID:	7338

Jeg er medlem av høyderor klubben balanseror har jeg ikke blitt enda
    Fpv : tricopter og Z2
    Født 1979

Spørs om jeg ikke ligger an til plass i styret selv om jeg er så fersk som jeg er. Etter å ha landa med omvendte balanseror så inverterte jeg de og prøvde å ta av uten å tenke på at kaaaanskje skulle jeg snudd om på høyderorinput og. Preflight check? No sir! Er definitivt når nye ting skal i lufta jeg gjør mest slurvefeil. Viser seg gang på gang.

Hehe, genial tråd! Liker denne typen tråder! Jeg er misunnelig på den flystripa dere har, jeg sliter hver gang jeg skal fly med å finne et sted...

Hva skjedde med videolinken siden den plutselig forsvant? Støy fra andre komponenter?
    '84 Skien,
    Skywalker 1900, VTX: 1500mW 1.2 Ghz, Futaba 10C, Gopro2 / 600TVL SONY SUPER, RVOSD, Headplay, Web: http://electronicsblog.midteide.com

Jo, vi er priviligert med nydelige fasiliteter når det kommer til flygning ja. Personlig setter jeg mest pris på det suverene klubbhuset. Hele anlegget er bygget på dugnad, i år skal vi ha på plass en bilbane også, da får vi forhåpentligvis enda mer aktivitet der

Videolinken var rett og slett på feil kanal, fungerte når jeg testa med mottaker helt ved siden av sender. Fikk stilt om på den og fiksa ror, ny test på søndag og da funka det greit. Den går ganske bra 2200kv 28-36 ntm motor med 4 cell oppsett. Det er en finværsflyver, hele oppsettet veier under 550 gram eksklusiv batteri. Brukte et 2.2 Ah 4 cell, da var det lett å få cg rett. Var litt vind på søndag og det merket jeg godt. Var ikke noe problem å fly, men for filming hadde det funka dårlig pga urolig bilde.

Da er det spørsmål om jeg skal kutte snuten av dette for å se om jeg kan få inn en GoPro2 ...

Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	falcon.jpg 
Views:	713 
Size:	71.9 KB 
ID:	7351  

Bra tråd. Hvor er det du holder til? Stripa og klubbhuset ser jo fantastisk ut

Nydelige forhold ja !

Men på den andre siden så er jo FPV slik at det ikke er like gøy å fly de samme plassene gang på gang. Jeg ser på meg selv at jeg leter mye rundt og prøver nye steder med muligheter for landing (TO kan man neste over alt..). Det er litt kjekt å se nye områder fra luften.
    Det jeg savner er et litt større miljø slik at en kunne øve på formasjoner og kanskje dogfight
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Dette er 20 minutt utenfor Kristiansund sentrum, på Frei. Vi har et bra og voksende miljø, så det lover virkelig bra fremover. Du har et poeng med det å fly på forskjellige steder Dag, det er jeg helt enig i. Spesielt om en skal filme, har laget to filmer herfra nå og ser jo at nr 2 er vel langt på vei til å bli kjedelig. Bare mer av det samme liksom. Med all verdens filmklipp et mustrykk unna så blir en jo veldig blasert på det meste. Det som er fint med klubben vår er å ha en base som er godt kjent, for å teste nye ting. Vi har varme og strøm, så limpistol og batterilader brukes flittig i tillegg til at en lett tilbringer en hel dag der selv om det er 10 minus ute. Jeg er også ganske godt kjent med f.eks. hvor bra en videolink bør fungere her, og om et fly er bedre eller dårligere enn de andre jeg har, nettopp fordi det er såpass kjent terreng. Etterhvert som jeg får en 2-3 gode, stabile plattformer, samt at gradestokken kryper oppover så vil det nok bli endel utflukter for å fly andre steder ja