Page 3 of 8 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 30 of 79

Thread: Vil du bygge ditt første multikopter? Se her!

Quote Originally Posted by HSPalm View Post
    Hvorfor legge 500+ kroner i din første lader? http://hobbyking.com/hobbyking/store..._GENUINE_.html Denne holder i massevis og lader på 5A, om du spør meg!
    Den du linker til ser ut til å kreve ekstern strømforsyning. Har hatt en IMAX B6AC, med 220v inn - den var OK, men stolte aldri helt på den...ble også rimelig varm under bruk.
    Den jeg linket til er en god lader å ha, med et lettlest display, enkle menyer, og god funksjonalitet. I tillegg er den også kompakt og solid bygget. Kommer med balanseringsbrett for XH. Fornuftig priset synes jeg også at den er. Anbefales.

Selv så har jeg uheldig vis minimalt av ressurser til overs på slutten av måneden som jeg kan bruke til hobbyer, så dette er en gylden middelvei hva ladere angår for meg. ^^
    84' mod - BO Mini H m/5G8 - Blade Nano QX - AXN - UMX Carbon Cub - Stryker 280 - FX-61 Phantom - Fiesta MK2 Festival II (mørkeblå)

Quote Originally Posted by sveininge View Post
    Jaja. Dere vil få en fin overaskelse når dere handler en sikkelig lader.

Ikke rakett forskning og paralell lade
    Du må huske at ikke alle har like god "hobby-økonomi".
    84' mod - BO Mini H m/5G8 - Blade Nano QX - AXN - UMX Carbon Cub - Stryker 280 - FX-61 Phantom - Fiesta MK2 Festival II (mørkeblå)

Nei da er det kanskje viktigere ikke ha det for travelt. Og spare til ting som varer:k)

Dyrt og være fattig i Norge.
    Fpv : tricopter og Z2
    Født 1979

Nei da er det kanskje viktigere ikke ha det for travelt. Og spare til ting som varer:k)
    Jupp, men man må jo tross alt starte en plass.

Husk forresten å skrive en påminnelse på at man må dobbeltsjekke at antennene som skal brukes i FPV-oppsettet har riktig kobling - SMA eller RP-SMA! -Her er det tross alt fort gjort å bestille feil.

Quote Originally Posted by kaijin View Post
    Husk forresten å skrive en påminnelse på at man må dobbeltsjekke at antennene som skal brukes i FPV-oppsettet har riktig kobling - SMA eller RP-SMA! -Her er det tross alt fort gjort å bestille feil.
    Will do
    Ikke vær en LOS'er
    http://www.youtube.com/user/PilotPreben
    Født: 1997 Bosted: Askøy(utenfor bergen)

Senior Member lain's Avatar

Jaja. Dere vil få en fin overaskelse når dere handler en sikkelig lader.

Ikke rakett forskning og paralell lade
    Jeg har faktisk ikke behov for å lade alle batteriene mine på under 1 time.
    Ja det kan være nyttig med parallell lading om man blir veldig seriøs og har 10 batterier man ønsker skal være klare til dagen etter.
    Men jeg vil tro de fleste som kommer inn i hobbyen, kanskje har 2-3 batterier.

Og det rekker man fint å lade i løpet av en 2-3 tv-episoder på kvelden.
    You cant take the sky from me.

Da har der fått snakket litt om ladere og den slags, men hva med de andre komponentene? motorer, ESC propeller, video TX/RX, Batteri størrelse?

Meget bra liste du laget preben.

Takker Er vel ikke en kombo man kan ta feil med når det gjelder de delene som er satt opp Men visst folk vil komme med forslag til andre deler setter jeg de opp!
    Ikke vær en LOS'er
    http://www.youtube.com/user/PilotPreben
    Født: 1997 Bosted: Askøy(utenfor bergen)

Quote Originally Posted by Lars Olav View Post
    Da har der fått snakket litt om ladere og den slags, men hva med de andre komponentene? motorer, ESC propeller, video TX/RX, Batteri størrelse?

Meget bra liste du laget preben.
    Enig her - kan bli en veldig bra begynner guide dette.
    Batteristørrelse er en fin neste "topic". Hvor stort bør det være f.eks på en typisk nybegynnermaskin (DJI450 type) før vekt gjør at flytid går nedover igjen?
    Jeg bruker selv 3S, 2650 eller 3300mAh 25-50C, men tenkte å kjøpe to stk 4500mAh og se. Men hva anbefaler folket?
    Tarot FY680Pro hex --- TBS Discovery FPV m/frontgimbal --- Tarot 1050 endurance quad --- Q450 quad --- StickQuad 235 --- Hubsan X4
    (x) F550 hex, (x) Armattan CNC258, (x) TBS Discovery FPV quad, (x) X525 APM 2.5 quad