Page 8 of 8 FirstFirst ... 678
Results 71 to 79 of 79

Thread: Vil du bygge ditt første multikopter? Se her!

Jeg bruker også bare default PID.. Bruker jo bare angle mode når jeg letter og lander noen få ganger, ellers er den jo i manuell mode 95% av tiden

Det beror jo også litt på om man flyr en 250 racer eller 500 cruiser
    Radio: Taranis X9D Plus med TBS Crossfire Goggles: Fat Shark Dominator HD2 UAV`s: Ritewing Zephyr 3 - DJI Mavic Fly More Combo - Alien 5" - Martian 2 5" - FPV.NO.125 YouTube: CTJ87

Jeg er helt helt grønn innenfor droner. Men liker en utfordring! Så nå leker jeg med tanken på å bygge en. Ser det blir nevnt en del komponenter på første siden her. Er det sånn at disse er kompatible med hverandre? Eller er det noen av dem som ikke kan brukes sammen? På forhånd takk for svar

Quote Originally Posted by Da9one View Post
    Jeg er helt helt grønn innenfor droner. Men liker en utfordring! Så nå leker jeg med tanken på å bygge en. Ser det blir nevnt en del komponenter på første siden her. Er det sånn at disse er kompatible med hverandre? Eller er det noen av dem som ikke kan brukes sammen? På forhånd takk for svar
    Anbefaler at du starter en liksom-byggetråd, hvor du kan gå gjennom de store spørsmålene som hvor mye penger du vil bruke, hvilken type quad, størrelse på ramme, hva slags krav til funksjoner osv. Listen er god den, men det er som du sier, litt av hvert, og det kommer mye nytt hele tiden

Gjør som HS sier, og ja, alle delene i førsteposten er kompatible med hverandre - noen mer enn andre. Som HS også poengterer kommer det nye ting hele tiden, så jeg burde kanskje (allerede) oppdatere tråden litt.

Tenkte å prøve å lese meg frem litt først. Har sett gjennom en god del på dette forumet. Og tatt til meg en del info, men har på langt nær lest alt. Greit å lese det som er før jeg spør spm som er stilt 100000 ganger før ;p

Quote Originally Posted by Da9one View Post
    Tenkte å prøve å lese meg frem litt først. Har sett gjennom en god del på dette forumet. Og tatt til meg en del info, men har på langt nær lest alt. Greit å lese det som er før jeg spør spm som er stilt 100000 ganger før ;p
    Gjentatte spørsmål kommer hele tiden. Som regel er det vi nå som er kommet over kneika med "the basics" som svarer på de. Blir det komplisert trør guruene her til, så ikke vær redd for å stille dumme spørsmål
    Radio: Taranis X9D Plus med TBS Crossfire Goggles: Fat Shark Dominator HD2 UAV`s: Ritewing Zephyr 3 - DJI Mavic Fly More Combo - Alien 5" - Martian 2 5" - FPV.NO.125 YouTube: CTJ87

Filler'n, jeg ser jo nå at dette er den gamle tråden
    Trodde det var den jeg startet, jeg!
    Hvis du leser dette, Da9one, så mente jeg altså at delene i tråden du finner i signaturen min er kompatible med hverandre, og forholdsvis nye.

Lang historie kort. Er nede ca tre kvart år med sykdom, som gjør at fysisk aktivitet kan bli utfordrende, spesielt til tider.

Så da må jo sittestillende fpv mekking og flyging være en ideell hobby!?

Problemet er vel at jeg ikke har rørt en loddebolt siden jeg drev med RC-biler når jeg var 10/12 da under rettleding av eldre gutter.

Hvor begynner jeg egentlig? Jeg tenker at og kjøpe enkeltdeler og deretter sette sammen selv må være ideelt da jeg nok lærer mye under prosessen, og kan spare mye på deler fra aliexpress/banggood osv ?

Men jeg har som sagt null utstyr, hvor mye må jeg regne med å punge ut med her? Vi snakker jo quad, briller, lader og batterier, samt litt verktøy og loddebolt...

Noen som har pekepinn på hvor jeg bør begynne?