Page 9 of 33 FirstFirst ... 789101119 ... LastLast
Results 81 to 90 of 325

Thread: FPV i media

Idioti. Men samtidig overraskende at det ikke har skjedd før?
    RC utstyr: Frsky Tanaris, Quads: Nano QX FPV, 450 m/NAZA M-LITE, ZMR250 m/NAZE32. Fly: Clouds fly/Axn floater jet, FPV Raptor, Cessna 140 EPP, FT Versa Wing(depron), FT Flyer(depron), F22(depron), FT Mini Speedster(depron) FPV: Fatshark Dom v1, 5,8ghz.

..sånn idiotgnagende "nyhetsdekning" har du vel sett noen tusen ganger før. ;o)

Kansje vi kan/må fabrikere noen gladnyheter i media (fexs, xxx funnet i god behold av "drone")

Ja det jeg og tenker må til! Ellers blir vi velntrakkasert når utenom folk spotter oss.
    Føtt: 1984. Bor: Tromsø. RC utstyr: 9c super, Frsky 2.4, Taranis, XFIRE FPV utstyr: Fatshark Domi HD 5.8ghz og BEVRC/Lawmate 1.3ghz. FPV(Modeller): Alien 5",ARMATAN, STINGY, MARTIAN 3 Zephyr II/III Skipper Youtube: Vazza69

Tips: Når folk spør om du holder på med en drone så si "nei dette er bare et modellfly med kamera, noe vi kaller FPV"
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Ja det jeg jeg pleier og få frem når jeg snakker med folk Har heldigvis ikke møtt noen som er negative annen en en man som var helt krakilsk og usnakkelig til!
    Føtt: 1984. Bor: Tromsø. RC utstyr: 9c super, Frsky 2.4, Taranis, XFIRE FPV utstyr: Fatshark Domi HD 5.8ghz og BEVRC/Lawmate 1.3ghz. FPV(Modeller): Alien 5",ARMATAN, STINGY, MARTIAN 3 Zephyr II/III Skipper Youtube: Vazza69

De som kommer bort til meg når jeg flyr spør også altid om det er en "drone" å jeg forsøker å forklare at det er det ikke, kjører jo ofte uten kamera, å weipoints har jeg aldri hatt.
    Å de spør om det utroligste, exs: går den på batteri? ROFL
    Men jeg forstår jo litt av forvirringen da det er ganske mange typer og størrelser: Tri, quad, hex, okto, Y6, X8, X12, og X16.
    Eller få sportsfiskere interesert, de kan spotte fisken med 1 "drone" å de blir jo glade når de får en fisk, for så å slipper den ut igjen.
    De bruker allerede hellikopter for å spotte sildestimer i alaska

Kansje noen som er flinke til å skrive kunne konstruere/forfatte en artikkel som opplyser litt om at det er hobby og rekreasjon, legge på litt tykt (som Øystein Sunde) alid noe å lime osv, dårlige bilder mm, som vi alle kunne sende til lokalavisen der vi bor.

Ja det hadde jo vert noe. Kamske man skulle linge en youtube video til avisa.

Mye negativitet må oppveies med noen gladnyheter også:

http://www.fluefiskesiden.no/artikle...-dronefilming/

Stilig film !
    Spesielt da jeg er flue/laksefisker i tillegg
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer