Ref denne tråden: http://fpv.no/vbulletin/showthread.p...l-SOLGT!/page2
Jeg sier ikke at noen har gjort noe galt, hverken i å endre vilkår for budrunden (avslutter en dag før) eller bud nøyaktig på klokken når budrunden er over.
Men jeg lurer på hva andre mener om at det i sånne tilfeller egentlig burde være sånn at man ikke har slutttidspunktet skrevet i stein?
Typisk at om det kommer inn bud 15min før tiden går ut, økes fristen med f.eks 30min, og dette kan skje fortløpende frem til noen enten gir seg, eller tiden går ut.
Siden det ikke er noen automatikk i "budsalg" på fpv.no, er dette noe som ikke krever noe mer enn at man bestemmer om det skal være sånn eller ikke som selger.
Jeg ser jo for meg at selger ønsker å få best mulig pris. Og i akkurat denne situasjonen var det kjøper som ønsket å betale mer enn hva produktet ble solgt for.
Uten å diskutere god verdi på selve salget, så ville selger fått høyere salgspris og man ville sett hva de 2 konkurrerende kjøperne faktisk mente produktet var verdt.
Igjen. Jeg mener ikke at det har blitt gjort noe galt i denne sammenhengen, er opp til enhver å følge opp trådene med kjøp/salg.
Men jeg ønsker ikke ebay tilstander der folk venter til siste sekund før de hiver inn bud.
Hva om det var 2stk som la inn samme bud på samme tidspunkt?
Er det da den posten forumet bestemmer er først som teller? Og kan den som kommer under editere posten sin etterpå til høyere sum?
Ja jeg vet jeg muligens gjør ting unødvendig komplisert, men jeg sitter nå her med alt for lite å finne på, i vente på bedre vær.