Page 3 of 17 FirstFirst 1234513 ... LastLast
Results 21 to 30 of 167

Thread: Trident's fly/multikopter hangar

Send meg adressa di på PM, så sender jeg deg noen ballanseplugger som A-post i morgen. free of charge selvsagt, som mitt bidrag til en flott byggelogg! Og som forhåndsbetaling/"beklaging" for mange dumme spørsmål når jeg en gang i tida skal bygge tilsvarende.
    RC utstyr: Frsky Tanaris, Quads: Nano QX FPV, 450 m/NAZA M-LITE, ZMR250 m/NAZE32. Fly: Clouds fly/Axn floater jet, FPV Raptor, Cessna 140 EPP, FT Versa Wing(depron), FT Flyer(depron), F22(depron), FT Mini Speedster(depron) FPV: Fatshark Dom v1, 5,8ghz.

Quote Originally Posted by bjornendre View Post
    Send meg adressa di på PM, så sender jeg deg noen ballanseplugger som A-post i morgen. free of charge selvsagt, som mitt bidrag til en flott byggelogg! Og som forhåndsbetaling/"beklaging" for mange dumme spørsmål når jeg en gang i tida skal bygge tilsvarende.
    Hei du!
    Takker så meget.

Finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar, eller hva de nå sier!

Begynner endelig og se enden av tunnelen, må si at det å starte på det her var det vanskeligste. Men har holdt en grei bygge interesse etter jeg endelig fikk startet. Ca 1-2 timer hver dag.
    By: Hammerfest FLY: Trident's HANGAR | Buffalo FX-79 | Zephyr 2 og MFD-MyTwinDream YouTube: TridentMr | 3D printer på bestilling, send PM. |

Default Update: Groundstation

Kan vel straks si at jeg er ferdig med bakkestasjonen, bare sånn små pjusk igjen som gjenstår.
    Fikk unna endel idag, samt testet at alt funket og det gjorde det! Utenom video ut av 5.8 repeater da jeg ikke hadde video kabler til den så må få ordnet det.
    Har sprayet innsiden med svart plastidip, men var ikkke bare bare og spraye på tre da den sprakk opp når den tørket. Hadde bare 1 sprayboks så klarte ikke få sprayet over alle sprekkene så resultatet ble så som så.

Ting som gjenstår:
    Ordne RCA kabler til 5.8 repeater
    Koble til ekstern video tilgang som stikker opp av bunnplata til video splitter.
    Koble til amperemeteret, litt usikker på hvordan den skal kobles enda, må få lest jeg litt opp på det.
    Ordnet med en kabelstrømpe sånn at det blir finere ved kablene som går gjennom top til bunnplata.
    Få laget et anordning så jeg kan ta ut plate over/under på en lett og rask måte. Pr nu så er de løse med litt press i seg så de holder seg på plass.

Og etterhvert få bestilt kortere og tynnere RCA kabler, blir unødvendig mye kabel surr inni der samt endel trangere enn det trenger og være.(samt vekt)

Apropos vekt, den veier 4,8kg med 3S 8000mah batteri.

Blir endel av de samme type bildene, men her er værtfall bilder tatt idag:

Click image for larger version. 

Name:	2015-01-29 22.40.36 (Large).jpg 
Views:	52 
Size:	89.4 KB 
ID:	15586Click image for larger version. 

Name:	2015-01-29 22.40.40 (Large).jpg 
Views:	51 
Size:	87.3 KB 
ID:	15587Click image for larger version. 

Name:	2015-01-29 22.40.52 (Large).jpg 
Views:	46 
Size:	89.1 KB 
ID:	15588Click image for larger version. 

Name:	2015-01-29 22.41.03 (Large).jpg 
Views:	39 
Size:	85.5 KB 
ID:	15589Click image for larger version. 

Name:	2015-01-29 22.41.07 (Large).jpg 
Size:	91.1 KB 
ID:	15590Click image for larger version. 

Name:	2015-01-29 22.41.14 (Large).jpg 
Views:	47 
Size:	93.0 KB 
ID:	15591Click image for larger version. 

Name:	2015-01-29 22.41.28 (Large).jpg 
Views:	48 
Size:	91.0 KB 
ID:	15592Click image for larger version. 

Name:	2015-01-29 22.41.40 (Large).jpg 
Views:	44 
Size:	91.8 KB 
ID:	15593Click image for larger version. 

Name:	2015-01-29 22.41.46 (Large).jpg 
Size:	84.1 KB 
ID:	15594Click image for larger version. 

Name:	2015-01-29 22.41.51 (Large).jpg 
Views:	43 
Size:	97.1 KB 
ID:	15595Click image for larger version. 

Name:	2015-01-29 22.42.06 (Large).jpg 
Views:	44 
Size:	89.7 KB 
ID:	15596
    Last edited by Trident; 30.January 2015 at 14:03. Reason: Oppdatert info
    By: Hammerfest FLY: Trident's HANGAR | Buffalo FX-79 | Zephyr 2 og MFD-MyTwinDream YouTube: TridentMr | 3D printer på bestilling, send PM. |

Senior Member unicus's Avatar

Den ble strøken den der
    Finwing Penguin, MyTwinDream, Minitalon, TekSumo, Skywalker X1 +++

Flott bygge, fint at du har lagt ut byggebeskrivelse/bilder.

Takk, har beskrevet litt men ikke sånn kjempe grundig. Nu som denne kan brukes selvom den ikke er 100% ferdig så skal jeg prøve og ta meg tid til å få laget et koblingskjema for hvordan jeg har koblet opp denne maskinen.
    Bestilte igår diverse kabler fra ebay som jeg blir å bytte med det som allerede er montert i kofferten da de kablene er altfor lange samt tykkere enn det som trengs. For øyeblikket så ser det ikke ut under platene, håper jeg får rettet opp dette. Er jo ikke krise siden man ikke ser det men ønsker det litt ryddig og clean under også tilfelle jeg må jobbe mer under om det skulle skje noe som må fikses.

Kan borrelås være en ide for å feste platene på, slik at de lett kan løftes om du trenger tilgang? Og en liten løfte-klaff på en eller begge sider f.eks? Hvilken koffert er det du bruker forresten? Spørs om ikkje jeg må sette igang med denne her jeg også nå!
    RC utstyr: Frsky Tanaris, Quads: Nano QX FPV, 450 m/NAZA M-LITE, ZMR250 m/NAZE32. Fly: Clouds fly/Axn floater jet, FPV Raptor, Cessna 140 EPP, FT Versa Wing(depron), FT Flyer(depron), F22(depron), FT Mini Speedster(depron) FPV: Fatshark Dom v1, 5,8ghz.

Quote Originally Posted by bjornendre View Post
    Kan borrelås være en ide for å feste platene på, slik at de lett kan løftes om du trenger tilgang? Og en liten løfte-klaff på en eller begge sider f.eks? Hvilken koffert er det du bruker forresten? Spørs om ikkje jeg må sette igang med denne her jeg også nå!
    Det kan være en ide, kan prøve å lime på tre klosser på veggene som stikker langt nokk ut at det kan festes borrelås. Det skal jeg prøve på, takk for tipset!
    Merke er jeg usikker på, kjøpte denne brukt av en bekjent til 100kr God pris det for en stor aluminiums koffert som var så god som ny.
    Kan se om det står noe på den når etter jobb.

Ja, det er bare og sette igang! Skal bli bra mye enklere nu enn når man hadde alt "løst" med borrelås og ledninger overalt på en tripod. Også ser det jo så mye mer profesjonelt ut med en "clean" koffert.
    Tenkte jeg skulle få tak i et sånn hurtigfeste så denne også kan festes på tripod tilfelle jeg flyr på plasser hvor jeg ikke har noe bord å sette kofferten på.

Default Update: Groundstation

Noen som har tips til hvordan jeg kan koble opp om jeg i tillegg til 1.3GHz receiver ønsker 5.8GHz receiver til og sende bilde til begge skjermene?

Det er jo koblet sånn pr dags dato: 1.3GHz reciever -> video splitter -> LCD skjermer

Finnes det noe jeg kan ha før splitter som jeg kan koble begge receiver inn på for så video inn til video splitter for så og ha en bryter på panelet for og skifte mellom disse.
    En metode kunne vært og bare montert opp en 5.8 også bare hatt kabelen fra dne liggende inni som jeg må bytte på splitter hver gang jeg ønsker og bytte fra 1.3GHz til 5.8GHz