Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 32

Thread: Ønske om endring i regler for Bruktbørs

Bruke salgstråden på Facebook som Vassa lagde hvis det bare blir tull her inne..

Er ellers veldig enig med Minim

Da hadde du gått glipp av meg som potensiell kunde, for den salgstråden kjenner ikke jeg til.
    RC utstyr: Frsky Tanaris, Quads: Nano QX FPV, 450 m/NAZA M-LITE, ZMR250 m/NAZE32. Fly: Clouds fly/Axn floater jet, FPV Raptor, Cessna 140 EPP, FT Versa Wing(depron), FT Flyer(depron), F22(depron), FT Mini Speedster(depron) FPV: Fatshark Dom v1, 5,8ghz.

Ja det er nok mange som ikke vet om den. Nei beholde bruktbørsen her inne, absolutt enkleste det.
    Vi må da klare selge ting til hverandre uten å bli uvenner

Jeg liker at vi har et kjøp/salg/bytte sted her på forumet, det er enkelt å få god innfo om produkter, samt at man ofte selger til "kjente" personer på forumet.
    På Finn kjøper man ofte overprisede ting, ødelagte ting, eller man betaler å får ingenting (jeg kjøpte en kniv på finn, selger var en svindler, å slengte i trynet på meg at når jeg var så dum å betale forskudd så haha (han er ikke like lykkelig nå).
    Så når noen ikke klarer å følge enkle regler satt av ledelsen i forumet burde det reageres fra ledelsens side.
    De har mulighet til å stoppe annonser, stenge folk ute osv.
    Men når dette ikke skjer blir det fort ville western å til slutt gjør folk som de vil, lager sine egne salgstekster sender pm, gjerne om natten, å så forlanger/hevder de at de bød først osv.
    Ang klokkeslett så kan vi alle sammen klokken her da det har vert obligatorisk lære på skolen, så hvis et klokkeslett er satt så er den satt, det hjelper fexs lite å komme forsent til T-banen, å så klage?
    Men det er ikke riktig å stå å vente i døren til toget skal dra å så stige inn, å la resten av de som vil være med stå igjen.
    så en autoforlengelse av tiden hadde kansje vert greit.

En "regel" om autoforlengelse av bud er en god idé tror jeg og... men får vi det til i praksis? Først må det inn i reglene, da hjelper det jo. Deretter må folk "håndheve" den selv, da moderatorene ikke har tid til slikt tull vil jeg tro.
    Tarot FY680Pro hex --- TBS Discovery FPV m/frontgimbal --- Tarot 1050 endurance quad --- Q450 quad --- StickQuad 235 --- Hubsan X4
    (x) F550 hex, (x) Armattan CNC258, (x) TBS Discovery FPV quad, (x) X525 APM 2.5 quad

Forumet blir vel drevet på hobbybasis, så det bud tullet burde avskaffes. Evt få inn en bud plugin til forumet.
    Fpv : tricopter og Z2
    Født 1979

Vi kan jo vurdere å få inn sunn fornuft også. Mange tilfeller der sunn fornuft løser problemene. Det er ikke akkurat store summer det er snakk om her! Det mest tragiske ville nok vært om bruktbørsen ble fjernet. Det håper jeg den ikke gjør! En bud-plugin er kanskje ikke så dum
    RC utstyr: Frsky Tanaris, Quads: Nano QX FPV, 450 m/NAZA M-LITE, ZMR250 m/NAZE32. Fly: Clouds fly/Axn floater jet, FPV Raptor, Cessna 140 EPP, FT Versa Wing(depron), FT Flyer(depron), F22(depron), FT Mini Speedster(depron) FPV: Fatshark Dom v1, 5,8ghz.

Quote Originally Posted by sveininge View Post
    Forumet blir vel drevet på hobbybasis, så det bud tullet burde avskaffes. Evt få inn en bud plugin til forumet.
    Er i alle fall ikke enig i argumentasjonen din. Man bør ikke nødvendigvis avskaffe noe fordi forumet blir drevet på hobbybasis. Den logikken skjønner jeg ikke.
    Det er fullt mulig å få til bud, på tross av at dette er hobby for folk.
    Tarot FY680Pro hex --- TBS Discovery FPV m/frontgimbal --- Tarot 1050 endurance quad --- Q450 quad --- StickQuad 235 --- Hubsan X4
    (x) F550 hex, (x) Armattan CNC258, (x) TBS Discovery FPV quad, (x) X525 APM 2.5 quad

Den eneste regelen som burde gjelde er sunn fornuft.

Om noen øsnker minstepris og bud så fint, men hverken selgere eller kjøpere bør forvente at noe moderatorer skal "bestemme" hva som er rett i tvistsaker. Og det har vært alt for mye tøys med dette i det siste. Jeg ser mange anser minstepris og bud innen en viss tid som et opplegg likt Ebay. Det er det ikke, der kan man by på egne ting og kvitte seg med et problem om man bare er middels lur.
    Så jeg foreslår at vi ikke lager regler, men oppfordrer til fornuft. Selgere kan selge til hvem de vil når de vil uansett minstepris eller budfrist.
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Quote Originally Posted by daggad View Post
    Så jeg foreslår at vi ikke lager regler, men oppfordrer til fornuft. Selgere kan selge til hvem de vil når de vil uansett minstepris eller budfrist.

Støttes. Så kan heller forlenget frist ved bud rett før budrunden er over osv være et gode råd heller enn en regel.