Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 47

Thread: Kvelds-/nattflyging

Senior Member

Default Kvelds-/nattflyging

Er dette et kamera å kjøpe? Anbefales? Eller er det andre ute på markedet som anbefales?
    http://www.ebay.com/itm/Ultra-Low-Li...item3d00662ecd
    Født 1963, Tromsø/Bodø

Mener på dette er et kamera jeg har selv. Og ja det er nok av det beste når det kommer til små ir kameraer.
    Men det skal sies at det vanlige Sony 600TVL kameraet uten IR filter er jaggu bra det også. Spesielt om det ikke er helt svart.
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Har det kameraet der, men har ikke fått testet det ute i mørke enda. Men det sies å være veldig bra i mørke omgivelser.

FYI, siden du linker til har en ekstrem pris på denne. Surveilsone selger denne for 50usd og trur også frakt er inkludert da.

http://www.surveilzone.com/0.00008lu...-camera-cc1564

Sent from my iPhone using Tapatalk
    By: Hammerfest FLY: Trident's HANGAR | Buffalo FX-79 | Zephyr 2 og MFD-MyTwinDream YouTube: TridentMr | 3D printer på bestilling, send PM. |

Har surveilzone versjonen. tror det er samme saken. Menyene og specsene er hvertfall like. Betydelig billigere.

Er bedre enn standard 600tvl ccd i mørket men ikke så fryktelig mye. Dessuten bruker det sense up x2 / 2 fields straks det blir litt lite lys. Blir litt hakkete og litt latency. Kan ikke deaktiveres. Men går ikke over 2x heldigvis. Ikke noe for racing i mørket akkurat men ellers funker det greit.

Testa en kveld å fly med ir sensitive effio-v helt til det ikke var mulig å se bakken. Landa og bytta til dette kameraet. Da holdt det en stund til. Deretter satt jeg på lowlight linse(diger 4mm sak) så holdt det enda en stund. Dog hjørnene forsvant med sistnevnte ettersom linsa ikke er ment for 1/2" sensor. Ca en time etter at effioen ga opp, måtte starlighten kaste inn håndkleet den å.. =) Da klarte jeg akkurat å se nok til å pakke sammen uten lys..såvidt :P
    Last edited by herolsen; 31.August 2015 at 21:27.

Fikk forresten kameraet levert med IR filter.. Fatter ikke hvorfor. Kameraet leveres jo allerede med 2 linser. En med ir filter, en uten. Fjerna det fastlimte filteret med loddebolt. Forbedret ytelsen i mørket litt, og funka fortsatt bra i dagslys med linsa med ir filter. Har er par dvropptak skal se om jeg får dem ut.. =)

Runcam Night Eagle...wow wow wow !!!

Her er det fullstendig komplett SVART:

En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Tenkte på et natt kamera på MT men blir nok Runcam Owl Plus istede for Night Eagle ettersom jeg har skjønt at Night Eagle kun er svart/hvitt selv på dagen?
    Alien RR5 -- Armattan Chameleon -- Martian II 5" -- Mini Talon -- FX-61 Phantom -- Mini Drak -- MTD -- Mini Skyhunter -- Bixler 2 -- Taranis X9D -- Dominator v2 -- EzUHF -- 1.3G/5.8G Video
    Og masse masse mer...
    Piloteen's Byggetråd v2.0
    Piloteen's Youtube Kanal

Ja det stemmer Piloteen. Tipper dette er en god del bedre til nattflyging, men ser godt poenget ditt.
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Tenker jeg vil prøve å fly MT på natta med lys og litt fancy dill dall men blir styr og bytte frem og tilbake når jeg skal ha kamera festa på pan servo sammen med Hero5 Session. Selvom ja night eagle virker veldig bra på natta hadde vært supert og hatt til en kveldstur.
    Alien RR5 -- Armattan Chameleon -- Martian II 5" -- Mini Talon -- FX-61 Phantom -- Mini Drak -- MTD -- Mini Skyhunter -- Bixler 2 -- Taranis X9D -- Dominator v2 -- EzUHF -- 1.3G/5.8G Video
    Og masse masse mer...
    Piloteen's Byggetråd v2.0
    Piloteen's Youtube Kanal

Dette er fanden meg bare syko altså.... Night Eagle + litt gaffa + FS briller + et batteri = hightech nattbriller som kostet en bzillion for få år siden