Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 35

Thread: Behøver hjelp med micro minimosd

Det stemmer, bruker bare 5v på MinimOsd men kameraet mitt får av en eller annen grunn et bedre bilde med 12v og kan håndtere 5-20v. alt får strøm fra PDB men bestillte en ubec fra banggood i tilfelle jeg må ha det.
    skal rense hele kortet å gjøre alt ordentlig. kanskje ikke så rart det fungerte halveis om biter av Kv mod og Mwosd ligger på minimosd da. kanskje derfor arduino klaget over lite plass igjen på minimosd.

Aurdino klager vel alltid over lite minne slik jeg har forstått det ?
    Jeg har ikke renset mine før flash uten å tilsynelatende ha fått problemer av den grunn. Men det var en litt spennende ide det der.
    Multi: Alien 5", Martian 5", Merica 5", GEP-MX3 3", Helix 5", Lizard95 2"
    FPV Fly: Mini Talon, Twinstar, Z3, Easystar, Bush Mule
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

En annen ting. Trenger vi virkelig å koble til jord til minim mellom vtx og kamera ?
    Jeg har gjort det, men det er felles batteri og kan kanskje skape groundloop ?
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Jeg kobler inn 5v og gnd fra servorail sammen med msp seriell porten fra naze til minimosd. Man trenger ikke videojord hvis man allerede har jordet den med 5v input. Mulig det blir bedre videokvalitet, men det blir mye mer kabelsalat.
    TBS disco, F550 hex, ZMR250, TBS Caip og RCS Skyglider 2000

Quote Originally Posted by Pettert View Post
    Hei HSPalm
    kanskje den ikke får nok strøm ja. alt er koblet på PDB til ZMR men har forsøkt å gi minimosd strøm både via FC og via 5v regulator på PDB. koblet også kamerat med strøm fra en 12v regulator på PDB slik at ikke all strøm skulle komme fra FC. kan det bli for mye for PDB? hvordan løste du dette?
    Hvilket PDB? Stor sjanse for at du har samme som meg, og må inn med en switchregulator. Du kan lodde den på hvor du vil på PDB hvor du finner batteri + og -, for eksempel der hvor lineærregulatoren sitter i dag.

Quote Originally Posted by daggad View Post
    En annen ting. Trenger vi virkelig å koble til jord til minim mellom vtx og kamera ?
    Jeg har gjort det, men det er felles batteri og kan kanskje skape groundloop ?
    Quote Originally Posted by Meesh View Post
    Jeg kobler inn 5v og gnd fra servorail sammen med msp seriell porten fra naze til minimosd. Man trenger ikke videojord hvis man allerede har jordet den med 5v input. Mulig det blir bedre videokvalitet, men det blir mye mer kabelsalat.
    Det beste om du har PDB er å dra jordkabel fra alle komponetene (fc, vtx, cam. osd...) rett ned i PDB med veldig kort kabel. Det samme gjelder videosignalet som Dag nevner.

EDIT: OSD har forøvrig veldig mange jordtilkoblinger å velge mellom, alle er koblet sammen, og to tilkoblingspunkter for 5v (en der power tradisjonelt kommer inn og en annen på ftdi kontakten). Det er samme hvilken av de du velger, og du trenger bare en av hver (5v og jord).

Quote Originally Posted by HSPalm View Post
    OSD har forøvrig veldig mange jordtilkoblinger å velge mellom, alle er koblet sammen, og to tilkoblingspunkter for 5v (en der power tradisjonelt kommer inn og en annen på ftdi kontakten). Det er samme hvilken av de du velger, og du trenger bare en av hver (5v og jord).
    Takk, akkurat det jeg håpte og trodde
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Quote Originally Posted by HSPalm View Post
    Hvilket PDB? Stor sjanse for at du har samme som meg, og må inn med en switchregulator. Du kan lodde den på hvor du vil på PDB hvor du finner batteri + og -, for eksempel der hvor lineærregulatoren sitter i dag.
    Takk for gode tips alle sammen, får nesten knote litt etter jobb i dag. PDB er av typen diatone. Bestilte meg også en switchregulator fra banggood men det tar vel en stund før jeg får den..

Har regulerbar bec om du ønsker. Still inn ønsket output via et multimeter og en skrue.
    Send meg adressen din på PM om du vil at jeg skal sende deg i morgen.
    En del andre på loftet..
    Prusa MK2S 3D printer

Ja da, da er det bare å ta av seg hatten. Kom hjem etter jobb klar til å flashe OSD med MwOSD , la merke til en pin som ikke satt ordentlig på kortet og skulle fikse litt med loddebolten. "Printen" på kortet falt av å nå har jeg en Micro MinimOSD som mangler DTR inngang/utgang og ikke kan flashes. Jeeez. Du har vel ikke et sånt kort slengende også da daggad? kommer jo til å ta dagevis/ukesvis før jeg får et nytt fra Bangood.com

Tags for this Thread