PDA

View Full Version : FPV.NO - treff på Gjøvik 23 - 25 september (2016) - påmelding på PM

Cas
08.August 2016, 19:14
Påmelding til treff nummer to er i gang!
- Vi gjentar suksessen fra første treff, og samles nå enda en gang.

Sponset av:

18479 - www.rc-batteri.no

18509 - www.dronehandelen.no

Sted: Gjøvik.

http://www.stokkenedre.no/no/forsiden/

De disponerer jorder, og vi har fått tillatelse til å ta i bruk disse.
Det vil bli lagt opp til ulike fellesaktiviteter, og kanskje også noen uformelle konkurranser.
Vi har masse plass å boltre oss på, og hvis været mot formodning skulle være dårlig, er det også et parkeringshus ikke langt fra overnattingsstedet der de som vil kan prøve seg.

Priser:

Pris per person i enkeltrom er kr. 700 , i dobbeltrom er kr. 425 (kr. 850 for rommet).

Jeg har gått ned noe i pris siden dere har bodd her tidligere, og det ser ut til å bli mange av dere.

Dato:

23 - 25 september

Deltakere:

NB: Denne gangen må vi ordne frokost selv, så her kjøper vi bare inn individuelt! :)
Vi får ta i bruk kjøkken i hovedhuset.

1. Cas - dobbeltrom med Mish - Forsethrommet
2. Sindre - enkeltrom - Rom på stabburet
3. Folk fra gruppen til Sindre: 1 enkeltrom og 2 dobbeltrom - 1 rom på stabburet, Grønnkammerset (2 senger) og Blåkammerset (2 senger)
4. Lasse - enkeltrom - Rom på stabburet
5. Piloteen - seng fra 23-24 Hytte uten innlagt vann (siden bare en natt) - bruke toalett i hovedhuset
6. Austadt - 23-25 (muligens to stykker) - Brøckerrommet (dobbeltseng, gi beskjed om det bare blir deg)
7. Ponduspoh - enkeltrom - Pikeveærelset
8. Mish - dobbeltrom med Cas
9. Hanschr - dobbeltrom med Unicus - Hytte uten innlagt vann
10. Walter - ikke soveplass

LEDIG PLASS: 1 HYTTE (INNLAGT STRØM, IKKE VANN)

Jeg ønsker PM fra alle som nå ønsker å reservere rom, og her er det altså førstemann til mølla. I tillegg skal det være sagt at man ved å reservere ødelegger muligheten for at andre kan ta rommet (før man eventuelt av-reserverer), og at dette er særdeles ukult. Ønsker derfor at reservasjoner kommer etter at man har avklart om man faktisk kommer eller ei. De som ikke får rom på overnattingsstedet kan velge å ta inn på hotellet i Gjøvik sentrum (maks 10 minutter unna med bil).
Lasse og Sindre har vært tilstede og hjulpet under planlegging, og de har allerede reservert seg. Sindre har naturlig nok også reservert for sin klubb. Det er fortsatt ledige hytter (muligens uten vann, venter på beskjed fra eier) ca. 200 meter fra der vi andre bor, ca. 5 meter unna der vi fløy sist, så gi beskjed så fort dere vet dere kommer.

Jeg driver fortsatt og avklarer det totale antallet soveplasser vi har, og jeg vil gjøre det jeg kan for at alle kan sove på stedet.

Denne tråden reserveres til oppdateringer fra min side, eller spørsmål og planlegging av selve arrangementet.

austadt
08.August 2016, 20:01
Pm funka ikke nå... Jeg vil bli med! Har kanske en kompis også! Fonner ut det asap

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Cas
08.August 2016, 20:05
Den er god, noterer i førsteposten.

Rasmus fra www.rc-batteri.no sponser oss med to stykk valgfrie Dinogy-batterier! Spørs om ikke dette går til førstemann i race-eventet! :)

Masse takk for nok en sponsing, helt supert!

sindrej
08.August 2016, 20:22
Minim, du har med å stille med campingvogna di :)

minim
08.August 2016, 20:29
Minim, du har med å stille med campingvogna di :)

selvfølgelig måtte det være den helga. dagfin lyngbø billetter til fredags kvelden i Bergen og lørdag-søndag er det høst tur med jobben til ulsteinvik ^^ Kunne ikke funnet en mer travel helg :D Men dere får ha det gøy dere som reiser!

Walter
08.August 2016, 21:01
Supert Lars! ;) Jeg kommer, men trenger ikke noe sted å sove! ;)

Cas
08.August 2016, 22:08
Minim, det var innmari typisk! Håper vi ser deg på treff nummer tre - det blir nok ikke så lenge til, skal du se!

Flott at du tar turen Walter, var synd du ikke fikk mer flytid sammen med oss sist. Nå har du mulighet til å ta igjen det tapte. :D

Dette treffet vil forresten bære preg av mer struktur ift. aktiviteter. Håper alle er enig i det, og ikke føler dette er unødvendig og kanskje litt diktatorisk. Min intensjon er ganske enkelt å gjøre det litt mer oversiktlig for alle hva slags frekvenser som vil være i bruk til ulike tider, og gjerne også at vi kan gjøre ting som skaper underholdning for de som må vente på tur.

De eneste aktivitetene jeg har tenkt på så langt er quad-racing og vinge / fly-racing.
Håper dere har forslag til aktiviteter som kanskje er litt mer morsomme og useriøse. :D

Walter
08.August 2016, 22:41
Det er lurt at det blir holdt orden på frekvenser og slikt. Alle burde skaffe seg en 200 mw vtx innen treffet er! :)

Ja, vi må ta X1 fly racing også!! :D

Lasse
09.August 2016, 08:05
X1 race er jeg med på! :) Få tak i slike papirbånd, og henge de etter et fly. For så og prøve og kappe de av. Sett det fler ganger på flitetest :p

sindrej
09.August 2016, 08:26
selvfølgelig måtte det være den helga. dagfin lyngbø billetter til fredags kvelden i Bergen og lørdag-søndag er det høst tur med jobben til ulsteinvik ^^ Kunne ikke funnet en mer travel helg :D Men dere får ha det gøy dere som reiser!

Synd for Dagfinn og jobben din, regner med du prioriterer rett :D :D

daggad
09.August 2016, 09:32
Da viser det seg at dette jo var akkurat samme helg som et viktig arrangement som fruen og jeg skal på i Geiranger.
Så det er absolutt ingen sjans for min del heller. Synd hadde sett frem til dette igjen.

sindrej
09.August 2016, 10:56
Da viser det seg at dette jo var akkurat samme helg som et viktig arrangement som fruen og jeg skal på i Geiranger.
Så det er absolutt ingen sjans for min del heller. Synd hadde sett frem til dette igjen.

Det var da skikkelig bummer da :(

Ponduspoh
09.August 2016, 12:09
Hmm, fiske og fylletur til Hitra eller FPV treff på Gjøvik? FPV treff selvfølgelig :). Gleder meg!

DrEvil
09.August 2016, 19:57
Dere velger vist alltid dato'er som jeg er på sjøen :-(

Cas
11.August 2016, 15:02
Beklager det. Vi får satse på at du ikke er på sjøen når neste treff arrangeres. :)

Cas
15.August 2016, 16:32
Da er førstepost oppdatert med romfordeling så langt, samt en gladnyhet i form av spons fra Dag på www.dronehandelen.no!

Send PM hvis du har spørsmål om rommene.

Cas
15.August 2016, 16:52
Første planlagte aktivitet:

Aircombat (fly / vinge) med såkalte "streamers" bak. Jeg og Lasse har bestilt flere hundre meter med slike papirbånd man fester bak flyet, og her går det altså ut på å kutte hverandres bånd. Deltagelse på eget ansvar! :D

austadt
15.August 2016, 17:08
Ååå det hørtes gøy ut! Hvordan festes den? Fiskekroker?:p

Lasse
15.August 2016, 17:21
Tja, si det. Evt teip, Eller små stifter?

Piloteen
15.August 2016, 19:24
Er ikke et ordentlig treff uten streamers :D

Lasse
16.August 2016, 13:20
Har også kjøpt inn noen fallskjerm hoppere, som det muligens kan gjøres noe artig ut av :)

moriggi
24.August 2016, 10:00
Hei jeg fant akkurat FPV.no og informasjon om treff 23-25/9. Min sønn (15) er en ivrig quadcopter fpv pilot. Er treffet noe for han?

karl

Cas
24.August 2016, 10:29
Jeg ville anbefalt å ta en dagstur for første treff, for å bli litt kjent! Treffet er uten tvil for alle, men på kveldstid / natt er det planlagt litt normal pilsing og fjasing.
Det er altså ikke snakk om fyll og fanteri på noen som helst måte, men det er uten tvil et voksent miljø.
Lørdagen er vi nok i gang fra rundt 10 - 11, og hvis været er bra flyr vi til langt utpå kvelden, så dette er en fin dag å ta et besøk på.
Hvis du også tenker å være med, er dere begge hjertelig velkommen hele helgen.

daggad
24.August 2016, 10:38
Ta turen moriggi !
Bare kjekke normale folk og både du og din sønn vil garantert trives :)

austadt
24.August 2016, 11:29
Ey gutter, mulig det blir mer mekk en pils på kvelden altså, hehe :D

Lasse
24.August 2016, 11:41
Kan jeg aldri tenke meg, er såpass lite mekking i denne hobbyen:p

sindrej
24.August 2016, 11:53
Hei jeg fant akkurat FPV.no og informasjon om treff 23-25/9. Min sønn (15) er en ivrig quadcopter fpv pilot. Er treffet noe for han?

karl

Helt klart, ta turen. Dette er for alle. Det var mange tilskuere som var innom sist gang, både små og store. Kjekt at ungdommen kommer til også, det er jo de som virkelig har ferdighetene av oss :)

Ponduspoh
24.August 2016, 20:01
Helt klart, ta turen. Dette er for alle. Det var mange tilskuere som var innom sist gang, både små og store. Kjekt at ungdommen kommer til også, det er jo de som virkelig har ferdighetene av oss :)

Jeg var innom med familien på sist treff og det var bare hyggelige folk å møte :). Har tro på at 15 åringen kjører bedre enn de fleste av oss.

sindrej
24.August 2016, 20:32
Jeg var innom med familien på sist treff og det var bare hyggelige folk å møte :). Har tro på at 15 åringen kjører bedre enn de fleste av oss.

Jepp, og da fikk du jo vist kona at selvsagt var dette noe som måtte anskaffes :D

Ponduspoh
24.August 2016, 20:43
Jepp, og da fikk du jo vist kona at selvsagt var dette noe som måtte anskaffes :D

Hun ble imponert, men det har gått over. Blir mye rot av byggingen og jeg sitter for det meste på kvelden og lader batterier hehe. Så det er helt greit at jeg reiser alene på dette treffet :).

sindrej
24.August 2016, 21:06
Hehe. Rot er vel gjerne ikke så populært nei :) og det blir det jo stort sett....

Cas
26.August 2016, 10:17
Som dere ser på førstesiden her inne, har vi to sponsorer. Jeg har allerede nevnt at Rasmus fra www.rc-batteri.no sponser oss med to valgfrie Dinogy-batterier.

Den andre sponsoren er Dag fra www.dronehandelen.no, som i forrige uke fortalte at han skulle sende meg en pakke som kunne fordeles som premier og lignende. Da sporingen viste at pakken veide 1,2kg ante det meg at vi hadde godsaker i vente:

18525

En opptellling viser at det er snakk om:

2 stk. Nighthawk 200/170 rammer
4 DYS XM20A ESCer
5 sett grønne treblads propeller (ser ut som HQ?)
4 sett HQ 5x4x3
5 5x4x6 HQ propeller (telt mange ganger, er fem stykk propeller. :p )
2 sett DYS 5x4x3 propeller
2 sett HQ 5x4.6x3 propeller
2 DYS mushroom antenner
21 Dronehandelen batteristropper

! ! !

Takk igjen, Dag fra www.dronehandelen.no

sindrej
26.August 2016, 15:52
Jøss. Det får'n si :D Hvordan ligger vi an med racegates. De vi har er dessverre litt... Ehm... "oppbrukt".

Lasse
26.August 2016, 16:05
Vi har 4 stk som vi tar med ;) driver vel ikke og kræsjer i de vel??:P

Cas
26.August 2016, 16:05
Vi stiller med fire hjemmesnekra herfra, hvertfall. Kombiner det med busker o.l så bør det holde. :)

EDIT: Great minds think alike. :p

Cas
28.August 2016, 17:44
Treffet nærmer seg fort, og jeg ber om at alle avklarer eventuelle ting, altså om de kommer alene eller med andre osv.
I tillegg ber jeg om forslag til aktiviteter.

Vi har streamers og fallskjermhoppere som skal brukes, men det er fortsatt mye annet vi kan finne på!

Sist nevner jeg at frokost denne gangen ordnes på egenhånd, da de ikke har mulighet til å lage dette for oss. Vi får bruke kjøkkenet, så vi kan lage kaffe osv. selv. Priser er også lagt til på førstesiden. :)

Ponduspoh
30.August 2016, 14:10
Hei, jeg kommer alene. Blir fra fredag til søndag.

kaijin
30.August 2016, 17:03
Blir litt langt å kjøre som dagstur gitt... Får se hvor en ender opp med å flytte, mulig jeg kan "være sent til festen" en annen gang... =p

JJ_2016
04.September 2016, 03:15
Syntes dette virket veldig interessant. Er dette noe for meg med en DJI Inspire 1 uten FPV? Eller blir jeg kjeppjaget fra stedet? ;)

sindrej
04.September 2016, 09:20
Uten FPV? Flyr du uten kamera? Du blir slettes ikke kjeppjaget, men vi tar ikke ansvar for hva du gjør med kredittkortet ditt etter treffet :D ;) Hadde med meg I1P sist gang, men tror ikke jeg gidder dra den med denne gang. Om så, så er det bare for å ta bilder av gården til de som eier. Har noe dårlig samvittighet for at jeg ikke har mekket litt video til de, men det var jo gule marker når vi var der sist, så det ble ikke spesielt fint fra luften dessverre.

austadt
04.September 2016, 10:26
Ta turen!😊

JJ_2016
04.September 2016, 11:02
Uten FPV? Flyr du uten kamera? Du blir slettes ikke kjeppjaget, men vi tar ikke ansvar for hva du gjør med kredittkortet ditt etter treffet :D ;) Hadde med meg I1P sist gang, men tror ikke jeg gidder dra den med denne gang. Om så, så er det bare for å ta bilder av gården til de som eier. Har noe dårlig samvittighet for at jeg ikke har mekket litt video til de, men det var jo gule marker når vi var der sist, så det ble ikke spesielt fint fra luften dessverre.

Nei, flyr med kamera. Men med nettbrett, og ikke googles. Trodde FPV var når du først fikk dratt denne over hode. Driver å lurer på om jeg skal bygge meg en bitteliten med tanke på FPV da det ser sabla morsomt ut, og derfor jeg hadde litt lyst til å bli med. Hva er gjennomsnittalderen på dere som skal møtes?

Cas
04.September 2016, 12:15
Vi er fra 22 - 23 og oppover. Eldstemann tør jeg ikke gjette på hvem er, men tipper at det stopper på rundt 45 ? :p

austadt
04.September 2016, 12:23
Jeg er 30 iallefall :)

JJ_2016
04.September 2016, 14:29
Men det høres bra ut. Er 35 selv så da er det ikke altfor galt. Da regner jeg med at jeg blir med, gir beskjed når jeg vet helt sikkert :)

daggad
04.September 2016, 15:31
Vi er fra 22 - 23 og oppover. Eldstemann tør jeg ikke gjette på hvem er, men tipper at det stopper på rundt 45 ? :p
Jeg var 48 i fjor Cas.
Du la deg lenge før meg HVER natt ! :cool:

unicus
04.September 2016, 16:10
34 her. Jeg og hanschr er vel mer eller mindre spikret nå som attending

Cas
04.September 2016, 17:42
Jeg var 48 i fjor Cas.
Du la deg lenge før meg HVER natt ! :cool:

HAHA, jeg sa da ingenting om at de eldre er noe dårligere! :D

Cas
04.September 2016, 17:49
34 her. Jeg og hanschr er vel mer eller mindre spikret nå som attending

WOOPWOOP, KONGE!

sindrej
05.September 2016, 09:07
Vi kommer jo 5 stk herfra, snittalder er nok nærmere 40 enn 30 altså. Meg, Oliver, Agnar og Håkon kjenner dere som var med sist gang. Så har vi med oss Sivert som er ny på Gjøvik, han stiller med miniquads og kanskje et fly eller to. Det passet dessverre dårlig for en del karer som skulle offshore, så da ble vi bare 5 denne gang.

Cas
06.September 2016, 17:42
Ser ut til at vi blir 13 stykker denne gangen, 14 hvis austadt kommer med følge. Veldig bra!
Kan deltakerne vennligst skrive ned frekvens og bånd de flyr på? :)

Lasse
06.September 2016, 18:51
5740. Fatshark 1

unicus
06.September 2016, 19:50
5860, fs båndet

austadt
06.September 2016, 21:10
Kan velge samtlige, enkelt.
Har en vinge som er stuck på boscam kanal 2, den blir med kun om martin gir seg med. Finner ut asap

Walter
06.September 2016, 21:34
5800

Jeg er med, bare så det er sagt!

Cas
06.September 2016, 22:09
Stemmer det, Walter! Ikke overnatting, sant? Skal du være med oss hele helga, eller?

Walter
06.September 2016, 23:01
Tja jeg har ikke tenkt så langt skal jeg være ærlig. Tror jeg kjører opp og ned på lørdag og søndag, jeg vet ikke helt hvordan jeg gjør det enda. :p

sindrej
06.September 2016, 23:23
Bruker raceband, normalt kanal 2 5695, men er relativt greit å bytte innen raceband, evt til vanlig FS. Agnar flyr vanlig FS, bytter enkelt. Sivert flyr vanlig FS, greit å bytte tipper jeg. Oliver flyr raceband, har en høy kanal normalt, men greit å bytte. Håkon flyr 2.4

austadt
07.September 2016, 07:41
På ett sånt treff skulle man EGENTLIG stillt krav til 200mw og raceband, vil tro det hadde gjort livene våre noe enklere, uten att jeg har særlig erfaring med mange mann i luften samtidig...

Walter
07.September 2016, 09:56
Tja, det er ikke en dum ide. De fleste har vel raceband nå, så hvorfor kan vi ikke prøve å bruke de kanalene?

Lasse
07.September 2016, 11:55
Trur nok de fleste har det, men hva med de som ikke har det?

austadt
07.September 2016, 12:13
Det er nok litt i seneste laget å bestille nå ja sikkert. Har to-tre i reserve jeg :)

Tips til neste treff!
Men, over 200mw er vel uansett vanskelig å kombinere med mange i luften samtidig vel?

sindrej
07.September 2016, 12:48
Skal man klare 8 i slengen må man faktisk ned til 25mw tenker jeg. Vi har testet litt med 200mw, da vi har satt det som "standard" i klubben nå på miniquad. Vi flyr 5-6 sammen, men det er ikke problemfritt. En må ha et dedikert "landeområde" som er et stykke unna, og en bør også sitte et stykke fra banen. Kanal 3 og 5 eller 6 (husker ikke) lager mye krøll virker det som. Å alternere LHCP og RHCP hjelper jo også noe. Vi kan nok problemfritt klare 4 stk samtidig, ihvertfall om noen har raceband.

sindrej
07.September 2016, 12:56
Det er nok litt i seneste laget å bestille nå ja sikkert. Har to-tre i reserve jeg :)

Banggood tar vel ca en hundrings for å shippe med DHL, jeg bestilte to 200mw raceband nå.

Lasse
07.September 2016, 13:26
Vtx er jo greit nok det, må nok bli en grense på 200mw ja. Trur heller ikke alle har briller og slikt med raceband. Prøve og organisere det slikt så vi får flest mulig folk i luften til enhver tid?

Cas
07.September 2016, 13:31
Jeg har slike flotte Quanums med drittmottaker uten Raceband. MULIG jeg bestiller nye briller før treff, men det er jaggu ikke sikkert.

austadt
07.September 2016, 13:32
Jeg tror det begrenser seg litt etter noen timer.. kanskje:p

Lasse
07.September 2016, 13:52
Jeg tror det begrenser seg litt etter noen timer.. kanskje:p

Ja, det er klart. Men når det først skjer noe, som race eller annet morro.

daggad
07.September 2016, 14:48
Vil anbefale de som har det å ta med LHP antenner og gjerne helicals og patch. Disse retningstyrte antennene er mindre følsomme for forstyrrelser fra nabofrekvenser enn omniantenner.

HSPalm
10.September 2016, 11:55
Jeg har raceband vtxer men er ikke raceband på skyzone brillene mine.

austadt
10.September 2016, 13:05
Kommer du også hspalm? :D

austadt
11.September 2016, 15:49
Da er det endelig klart, Martin blir med.

Så gutter, watch out
https://youtu.be/rZEQsTdMyIE

sindrej
11.September 2016, 21:53
Hahaha :D Tar med Doserhjelm (ref Doserne i Fragglene) :D

Ponduspoh
12.September 2016, 20:53
Blir litt som julekvelden dette. Kjøpt inn ekstra batterier til drone og briller, ny lader, props, vtx, led lys, mm, mm. Teller ned dager til dronetreff :).

austadt
12.September 2016, 21:01
Hehe ja enig.
Jeg må ta en propellcount imorgen, er livredd jeg hsr skremmende lite tj5045, og ellers noe som passer alien :O
En kamerat kjøpte sindrejs alien i forrige uke. Nå er batterier og domv3 på plass, bortsett fra props er vel alt klart til treff :)

Cas
12.September 2016, 23:17
Æsj, nå nærmer det seg! Vi får håpe det blir noenlunde OK, kan ikke se for meg at det blir noe særlig gøy med massevis av folk, flere hundre meter med streamers og en masse gates. Fysj. Øl er det sikkert også.
Tror nesten det bare er å avlyse hele greia.

austadt
13.September 2016, 06:04
Ja fyy. Tar mye heller ei helg med jobb!

Lasse
13.September 2016, 06:27
Eventuelt kan vi håpe på dårlig vær så vi må sitte på rommene alene :p

HSPalm
13.September 2016, 10:52
Kommer du også hspalm? :D

Hadde tenkt til det ja :) Muligens ikke alle dagene, dog.

austadt
13.September 2016, 11:02
Det er bra! Ta med den lille vingen din da!
Jeg skal ha med en rakett iallefall!

HSPalm
13.September 2016, 20:10
Jeg skal ha med en rakett iallefall!

http://rangefieldraven.primaryblogger.co.uk/files/2015/05/ScaredSmiley.jpg

Lasse
13.September 2016, 20:56
Dette hørtes artig ut! :D

austadt
13.September 2016, 21:03
Nå overdrev jeg. Det er bare en vinge, haha

Jeg tar med meg:
Alien 5"
ZMR 250 om jeg gidder
Fpv.no125v2
Wing wing z84(raketten)(2 om jeg orker lime litt)
3d hawk, om den lever så lenge
Mission-d rc-skrensebil

Lasse
13.September 2016, 21:13
aha, begynte og lure litt. Men hadde vert artig og festa en raket til et fly :D
Kan være greit med 2, blir fort litt kræsj. Har og finne på i løpet av helgen da! :)
Tenker jeg tar med qav-r, skywalker x1, teksumo, minitalon og kanskje noen los modeller. ;)

unicus
14.September 2016, 20:58
Er det noen som tilfeldigvis har liggende x4r-sb og et hs1177? Skulle gjerne hatt en minivinge i luften til treffet :)

austadt
15.September 2016, 06:19
Hvordan gjør vi det med betaling for overnatting? Hver og en på plassen, eller alt over til arrangør i forkant?:)

sindrej
15.September 2016, 06:46
Sist var hver og en på stedet. De har kortleser.

austadt
15.September 2016, 08:04
Lettvint:)
Har bestillt 40 T5045 fra birdseye nå, håper de kommer. (hørt rykter om at de tåler mer før de blir snodige)
Jeg er klar! (ish)

Cas
15.September 2016, 12:58
Oppdatering, og ny informasjon!

Hola! Nå er det snart bare en uke igjen, og her kommer litt info som er viktig å huske:
1. Jeg vil helst ankomme først, iogmed at det er jeg som står for romfordelinger osv. Tenker at jeg er der rundt 10, og det er fint hvis andre legger ankomst til omtrent dette tidspunktet, eller senere. :)
2. Frokost er IKKE inkludert for noen av oss (kokkene er bortreist), så vi må alle ordne dette selv!
3. De som skal sove i hytter MÅ ta med eget sengetøy (de har dyner og puter) samt håndklær.

Send PM eller SMS på fire-fem-fire-syv-fire-to-to-fire hvis dere har spørsmål eller annet som må avklares!

Cas
15.September 2016, 13:01
Hvordan gjør vi det med betaling for overnatting? Hver og en på plassen, eller alt over til arrangør i forkant?:)

Jeg syns alle kan sende alt til arrangør, slik at han kan bestille seg nye FS-briller med DHL, og deretter nekte på at han har mottatt betaling av samtlige. :D
Men nei, alle gjør opp for seg på fredagen, tenker jeg.

austadt
15.September 2016, 13:03
10 om morgenen eller kvelden? :P

Cas
15.September 2016, 13:14
10, ikke 22. :D

austadt
15.September 2016, 13:34
Jeez det var tidlig:p

Cas
15.September 2016, 13:35
SKAL JO FLY DA! :D

sindrej
15.September 2016, 14:13
Vi kommer ut på ettermiddagen, men tror alle har fri fredag, så avreise blir fredag morgen en eller annen gang. Regner med vi kommer i samlet flokk, 3-4 biler.

HSPalm
17.September 2016, 18:32
Hvor lenge blir folk på søndag? Jeg jobber fredag, og skal i bursdag til dama på lørdag, så det er bare søndag som står igjen... Med mindre jeg drar tidlig lørdag og kommer hjem igjen på ettermiddagen.

austadt
18.September 2016, 09:22
Så lenge jeg er på oppdal til midnatt er jeg fornøyd :p

Cas
18.September 2016, 13:32
Forrige treff ble avsluttet forholdsvis tidlig på dagen, da over halvparten har over 6 timer reisevei. Vil anta at det blir avreise rundt kl. 14 - 15.

HSPalm
18.September 2016, 15:13
Da skal jeg prøve å heller komme på lørdag og dra litt utpå kvelden

Cas
18.September 2016, 16:16
Eller ta et rom en natt? :p

HSPalm
18.September 2016, 19:02
Det kan jeg faktisk, fredag->lørdag. Skal tenke på det til i morgen.

Cas
18.September 2016, 19:08
Jepp! Gi beskjed, så skal jeg forsøke å ordne sengeplass til deg!

HSPalm
19.September 2016, 09:36
Ja, kan du se hva alternativene er for meg?

Cas
19.September 2016, 09:39
Tok meg friheten til å gjøre det allerede, har et rom på stabburet til deg, eget bad! 700,- per natt. :)

HSPalm
19.September 2016, 10:03
Jeg tar det! Er det for 1 eller 2 personer?

Edit: Og med to personer mener jeg to adskilte senger :P

Cas
19.September 2016, 10:17
Det er i utgangspunktet en seng der, men jeg kan høre om de kan få satt inn en til. Hanschr og Unicus skal dele et slikt rom fremfor hytte (håper det går greit, har sendt PM til hanschr). :)

HSPalm
19.September 2016, 10:39
Toppers, takk for det

Cas
19.September 2016, 11:06
Du ønsker bare en seng?

HSPalm
19.September 2016, 11:31
Nei, to om det går. Tor kan også ta med oppblåsbar madrass og sovepose, om det er lov.

Ponduspoh
19.September 2016, 19:37
Hei Cas, regner med å komme mellom kl. 14 og 15 på fredag.

austadt
20.September 2016, 17:27
Dere kommer aldri til å tro det, men jeg har fått vannkopper. Jessda, leste riktig. Vannkopper...
Er heldigvis nesten over nå, men var litt skeptisk mtp treffet på søndag, det må jeg si. Maps sier 3t og 40m å kjøre, så hååper Martin kommer seg tidlig fra jobb, om ikke er vi ikke der før i 7tia :(

sindrej
20.September 2016, 17:49
Vi kommer nok ikke så veldig mye før det vi heller, men håper vi skal komme oss avgårde tidlig da. Alle har tatt fri på fredag, men av erfaring vet jeg at noen av oss ikke er av de kvikkeste om morgenen. Blir matpause på Dombås, og handlestopp, rett før Gjøvik regner jeg med. Håper å være der så vi rekker et par timer flyging før mørket siger på. Når blir det mørkt der nede nå?

austadt
20.September 2016, 18:03
Ja, må ha noe å ta service på samtidig med øllen :p
Hvordan er det med mat å slikt der? Langt å reise for middag etc? Børr man handle inn masse supplies?

Lasse
20.September 2016, 18:05
I halv 8 tiden begynner det og mørkne.

Cas
20.September 2016, 20:47
Vi kan vel kanskje grille på fredag, kjøpe noe på lørdag, og evnt. ta litt mer grilling på søndag? Vi avslutter nok før middagstid på søndag, så det blir evnt. en varm lunsj.
I så fall må man kjøpe inn til frokost alle dager og grilling fredag og søndag. Helst ikke vær han ene som tar halve grillen med flintsteika. :D

Ponduspoh
20.September 2016, 21:06
Er det servering der, eller må vi ta med alle måltidet selv?

sindrej
20.September 2016, 21:16
Alle måltider selv denne gang, sist gang ordnet de frokost for oss, men nå må vi ordne det også. Jeg tar for gitt at vi kan få disponere en kaffetrakter der Lars? Vi har med to som ikke drikker kaffe, men til gjengjeld er det livsviktig for oss andre 3 ... og da har vi ikke engang med oss den største kaffeholikeren av oss alle.... Det var ihvertfall 1 kjøleskap på stabburet, og det var vel ett i hovedhuset og som vi disponerte ? Grillmat er en god plan, litt burgere og pølser og nips så er jo mye gjort for de fleste regner jeg med. Vi disponerte jo en kurant grill der, gassgrill så det er kjapt å fyre den i gang og få seg noe varmt.

Cas
20.September 2016, 22:01
Vi stod fritt til å bruke fasiliteter på kjøkkenet, det eneste som skiller denne gangen fra sist er at hun er alene på gården, og derfor ikke kan mekke frokost til flokken. Jeg skal for å være absolutt sikker spørre når jeg har fått svar på den nyeste mailen jeg sendte, slik at vi får det bekreftet!

Cas
20.September 2016, 22:08
En kjapp og grov opptelling tilsier at vi seriøst blir 17 stykker som skal overnatte der borte, i tillegg til at vi kan forvente minst fem forskjellige besøkende. Fantastisk!

Kunne forresten ha trengt bittelitt hjelp til dette med frekvenser osv., er det noen som kan melde seg frivillig? Jeg skal nok få til noe om ingen har mulighet altså, har fri frem til treffet nå. :)

austadt
20.September 2016, 23:45
Jeg har en kamerat som går skole på gjøvik. Tror han også kommer for å beskue litt ekstraordinær kræsjing:D

Lasse
21.September 2016, 09:25
Frekvens biten kan vi kansjke ordne når vi kommer opp på fredagen? Spørs jo hvor tidlig vi finner på og dra opp da.
Dette kommer jo til bli helt kanon. Bare satse på at værgudene er litt på vår side i løpet av helgen :D

sindrej
21.September 2016, 09:34
Det var meldt litt regn fredag, opplett lørdag og søndag. Nå er det også meldt opplett fredag, tror værgudene er med oss jeg :)

Cas
21.September 2016, 11:17
Tenkte jeg skulle vente med avreise til Posten har kommet, venter jo på flere småting. Så kanskje vi er der oppe rundt 12? Har ikke fått signaler fra noen om at de er der noe tidligere uansett. :)

Lasse
21.September 2016, 12:33
Da får vi satse på det :D

austadt
21.September 2016, 19:53
Fy faen jeg blir så forbanna! Bestillte 40 dal T5045 fra birdseye for en uke siden ca. Handlet langt under tollgrensen nettopp for å være sikker på at den ikke ble stuck i Tollen..

Og hva skjer??! Joda får sms idag om at medfølgende dokumentasjon er for dårlig og at sendingen er stoppet!

@@#$!@&#@@!

Så da har jeg og Martin ca 40 TJ5045 på deling til helga. Hurra..
Det går sikkert greit, men liker ikke sånne "tilleggsbekymringer"

Har masse 5030 GF fra BO-tiden da haha

hanschr
21.September 2016, 20:40
Det er nok flere enn meg som har med nok props :p Vi skal nok få deg i lufta med noe annet enn 5030.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

sindrej
21.September 2016, 21:08
Det er nok flere enn meg som har med nok props :p Vi skal nok få deg i lufta med noe annet enn 5030.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Det hanschr sa :) ^^

unicus
22.September 2016, 17:15
Åssen er det med sengetøy, bad, vann osv? Har ikke helt oversikt

Cas
22.September 2016, 17:56
Du skal dele hytte med Hans Chr, og dere har et lite bad der. Sengetøy etc. er inkludert. Den eneste som må ta med eget sengetøy er han som skal bo på hytta.

Jeg venter enda på tilbakemelding fra overnattingsstedet ang. en del småting, og så fort jeg kommer i dialog vil jeg forsikre meg om disse tingene.

Cas
22.September 2016, 21:19
Siste oppdatering før i morgen!

1. Vi kan bruke alle fasiliteter, som kaffetrakter.
2. De som har fått beskjed om at de skal sove i hytte (gjelder kun èn person) må ta med eget sengetøy.
3. Vi må være ute av rommene innen kl. 12 på søndag, men vi kan fly så lenge vi vil etter dette.

HSPalm
23.September 2016, 08:28
Kom på en ting. Jeg og Tor blir bare over fra fredag til lørdag, vet ikke om du fikk med deg det eller om det trengs å videreformidles til utleier?

Cas
23.September 2016, 09:09
Det er tatt med i beregningen, og de har fått beskjed der borte. :)

Cas
23.September 2016, 12:49
Er på plass! Ring fire-fem-fire-syv-fire-to-to-fire når dere ankommer.

minim
23.September 2016, 12:49
<----- misunnelig!

daggad
23.September 2016, 13:39
Da må dere ha en fortreffelig weekend på Gjøvik !
Jeg er som minim og sikkert flere, veldig misunnelig for at jeg ikke fikk være med denne gangen.
Men selv om dere ikke får minim's og min ekspertise å lene dere til, eller som skuldre å gråte på etter at bunnen i flaska får melankolien til å blomstre kl 04:00 på natta, så tenker jeg dere skal klare dere greit. Det kan jo mer ses på som er nybegynner-traff da i grunn nå når vi mangler.. :cool:
Selv skal jeg på et helgaseminar og lære om det å takle traumer blandt barn og ungdom. Sikkert en foredragsholder av den typen som får en til å tro at universets utvidelse er i ferd med å stoppe opp...og skaper flere traumer under foredraget :(

Vel vel..måtte alle deres kræsjer være voldsomme og fremkalle den inderligste latter. Sistemann i bakken er en pyse !

Kos dere karer, og vær flinke med å poste bilder og gjerne video her inne ! ;)

Cas
23.September 2016, 14:15
Se hva dere går glipp av, gutta.

https://youtu.be/IqUW9q3WFs4

daggad
23.September 2016, 14:16
Huff og huff..jaja vær-Siri lover at det skal gi seg. Ta en pils når dere venter bare.. ;)

Walter
23.September 2016, 15:47
åhh det suger! Det er fint vær og sol her i Asker nå, så det kommer nok snart til dere også!

Cas
23.September 2016, 18:27
Avsluttet flygingen med knallvær, så det hadde du nok rett i, Walter! :)

Walter
23.September 2016, 18:39
Bra! :) Jeg kommer oppover imorgen! :)

Efti
23.September 2016, 23:14
Håper dere har nok drikke for å holde stemningen oppe :)
Vært 100% flyvær på Jæren idag, så var her vi skulle vært :p

Ponduspoh
24.September 2016, 21:21
https://m.youtube.com/watch?v=eJYPgn7kMvU

Walter
24.September 2016, 23:15
https://m.youtube.com/watch?v=eJYPgn7kMvU

Nice! :D Bra noen filmer litt mens man flyr også! :p

Cas
26.September 2016, 13:33
Takk for treffet, folkens! Håper alle er like fornøyd som meg, og at oppmøte blir enda bedre på neste treff. Skriver en liten oppsummering med vinnerne av premier i løpet av uka tenker jeg. :)

Ponduspoh
26.September 2016, 13:38
Takk for supert treff Cas. Legg ut videoer folkens!!

daggad
26.September 2016, 13:38
Driiitspennende...tenk om jeg vant noe...gosh. :cool:

PS: Hva er premien for beste no-show denne gang ?

Cas
26.September 2016, 14:14
Driiitspennende...tenk om jeg vant noe...gosh. :cool:

PS: Hva er premien for beste no-show denne gang ?

Smekk på lanken, mener jeg å huske. :p

sindrej
26.September 2016, 20:54
Må bare få rette en takk til alle generelt for å skape så god stemning og gjøre at jeg allerede på turen hjem kjente jeg gledet meg til neste treff. Tusen takk alle sammen!

Og en ekstra takk til Lars for nok en gang å ta seg av mye logistikk på forhånd og underveis. Uten deg som pådriver så er det stor sjanse dette ikke ville blitt noe av. Kudos!

Min oppsummering av erfaringer og gode og mindre gode ting:
Stedet: Jeg blir egentlig bare mer og mer glad i stedet, nå var det tørre marker (for det meste), og tror ingen kvadder ble uflybare etter å gå i bakken, jeg (og sikkert flere) måtte ta en runde med kompressor, men med litt blåsing var stort sett ting på stell igjen. Det er et stort område vi har å boltre oss på, og Mina er utrolig imøtekommende og hjelpsom. Synes også det var helt ok å stå for frokost selv.
Folket: Kjempekjekt å få sette et ansikt på folk en treffer her på forumet, og konstatere at alle er jo like hjelpsomme og kjekke på rett som på forumet :)
Nivået: Nivået har hevet seg mange hakk nå, rateflyging og verstingmotorer er normen og innsatsen deretter. Dette lover bra fremover!

Utfordringer til neste gang:
Gates: Vi trenger skikkelige gates, og macho barduner så vi kan få de til å stå uansett hvor mange mannevonde kvadder som smeller i de.
Bane: Tror vi bør basere oss på to baner, en for nybegynnere og en for de som er litt mer drevne. Dette kan gjerne være en bane, men at den har en ekstra sløyfe som de som vil kan ta. Ideelt sett burde skikkelig tidtaking være en mulighet for de som ville det og.
Frekvenser: Her er den virkelige utfordringen. Her må vi nok gjøre en jobb på forhånd neste gang. Det ideelle ville selvsagt vært om alle vare på raceband, men kanskje det er utopisk. Vi må også huske på at noen bruker 2.4 VTX, så en må på en måte ha to grupper. Jeg tror at hvis vi på forhånd delte inn i to klasser: begynner (en som f.eks synes det er utfordrende å klare 5 porter uten å krasje), og viderekommen (de andre), og så innen de klassene så hadde vi 4 frekvenser tilgjengelig som folk måtte velge blant. Dermed ville alle kunne sette opp frekvensene før vi kom dit. Ulempen er jo at vi får avbestillinger og påhoppere i siste liten, så det kan jo bli ujevnt men tror det er en løsning å prøve ihvertfall.
Kanskje også dele inn i quad og fly.
Tidsskjema: Blir vi flere så må vi nok begynne å prøve å ha et program. Skal alle få fly mest mulig, er det viktig å bruke tiden effektivt. Om vi allerede har delt inn i et program for div grupper så kan folk gjøre seg klare når andre flyr etc, det blir mindre dødtid rett og slett. Samtidig skal det jo ikke bli helt fastlåst heller. Tror vi må hente litt inspirasjon fra biltreff der en har perioder med frikjøring og perioder med fastlagt program.

Til slutt vil jeg bare si at jeg gremmes over hvor lang tid det tok før jeg fikk flyt over flygingen ... det er muuulig den siste drammen som Tore tvang meg til å ta har noe med saken å gjøre, men det er jo bare en løs teori ;)

Kjempehelg rett og slett! Jeg gleder meg til neste gang!

Oliver
26.September 2016, 20:59
Takk for et knallbra treff med mye morro og høy innsats (saabla høye trær noen skulle bryte seg på / gjennom :D )

Her er en uredigert video fra et batteri nede ved vannkanten, herlig plass å fly!
Som Sindre så er jeg ikke så ivrig på videoredigering

https://youtu.be/iyEOhCA8KO8

Relativt lang og kjedelig men gir et kurant inntrykk av hvor heeeerlig lokasjon dette er :cool:

Stor takk til Lars for all organisering

minim
26.September 2016, 21:07
Så hvem klarte å fly under brygga denne gangen? :D

Dahlfpv
27.September 2016, 07:45
Takk for en knall dag på lørdag☺ gleder meg til neste gang. Da får jeg sove der oppe☺ hehe.. hygelig å møte så mange blide og hyggelige mennesker☺ gleder meg til å se bilder og videoer fra helga☺

daggad
27.September 2016, 08:16
Sett i gang med planlegging av neste Cas !
Jeg mener som i NÅ !! ;)

Cas
27.September 2016, 09:30
Først og fremst; takk for alle komplimenter, det setter jeg veldig pris på!

Kjære Dag, hvilke måned syns du vi skal prøve? Mai? :)

daggad
27.September 2016, 09:40
Oktober.... ;)

Walter
27.September 2016, 10:29
Oktober.... ;)

Haha! :D

Er fort minusgrader i oktober :o

gassguruen
27.September 2016, 14:03
Haha! :D

Er fort minusgrader i oktober :o

..åpner for nye idrettsgrener ala "Hvem sklir lengst på ishinna"... ;o)

Lasse
27.September 2016, 15:54
Takk for et knall artig treff! Får håpe oppmøte blir minst like bra neste gang :D
Ny Quad er bestilt, så man er klar til neste gang :p

Var det noen som filmet noe særlig? Glemte det nesten helt selv.
Det er helt klart ting vi kan gjøre bedre til neste treff, som et mer fastsatt program og legge litt mer jobb i frekvenser.

HSPalm
27.September 2016, 16:16
Dårlig med film herfra. Littegrann fra jeg chaset vingen til Austadt(?), og et par runder fra racet før Yi paiet.

Takk for hyggelig treff! Takk til biudragsytere og fremmøtte, jeg hadde det veldig gøy både fredag kveld og på lørdag.

unicus
27.September 2016, 17:39
Takk for en fin helg! Filmet noe men kameraet ligger plantet på jordet et sted :)

HSPalm
28.September 2016, 09:22
Takk for en fin helg! Filmet noe men kameraet ligger plantet på jordet et sted :)

Heldig bonde da, som til neste år kan høste og selge flerfoldige nyutsprungne actionkameraer på farmers market. Med riktig type biogjødsel kan det bli et godt år.