Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23

Thread: Aktivitet i Buskerud/Telemark

Default Aktivitet i Buskerud/Telemark

Hei folkens,

Forum er supert, men hadde også vært morsomt å møtt andre flyinteresserte ute i felten.
    Er det noen her på forumet som holder til i Buskerud eller Telemark?

Jeg bor på en måte i to byer, Kongsberg og Skien. Begge steder har fine RC-flyplasser, i tillegg til mange fine åpne områder perfekte for FPV.

Her er noen bilder av Kongsberg flyplassen:

'84 Skien,
    Skywalker 1900, VTX: 1500mW 1.2 Ghz, Futaba 10C, Gopro2 / 600TVL SONY SUPER, RVOSD, Headplay, Web: http://electronicsblog.midteide.com

Heisann!

Jeg bor i Kongsberg!
    Men jeg er ikke medlem av modellflyklubben.....enda.
    Er mest einstøing som prøver og feiler selv. Men det hadde vært gøy å treffe flere med samme interesse!

Hva er policy'en når det gjelder FPV i klubben? Lovlighet, forsikring osv..?
    1973 modell
    Evig amatør som vil prøve alt!
    Har div flymaskiner i EPO, samt biler og båter.

Se der ja!
    Jeg er heller ikke medlem av klubben, men var bare innom en tur for å se på banen nå på fredagen (da jeg tok disse bildene).
    Vurderte veldig å bli medlem av klubben selv. Det koster 700,- i året som er greit nok, men en "dealbreaker" for meg er obligatoriske dugnader.

Derfor har jeg vel tenkt å fly egne plasser selv, men det går jo like fint an å fly sammen med mennesker selv om ikke det er på modellflyklubbens dedikerte plass.
    Hvilke steder pleier du å fly i Kongsberg-området? Jeg har sett mange fine områder på vei mot Hvittingfoss, men her må man vel spørre bonden om tillatelse først.

Reglene til klubben kan du lese her, men står ingenting om FPV der.
    '84 Skien,
    Skywalker 1900, VTX: 1500mW 1.2 Ghz, Futaba 10C, Gopro2 / 600TVL SONY SUPER, RVOSD, Headplay, Web: http://electronicsblog.midteide.com

Litt enig med deg der, det er så mye annet å bruke tid på.
    Selv om det både er fordeler og ulemper med klubb.

Jeg flyr stort sett hjemme, da jeg bor på et småbruk rett utenfor byen.
    Jeg har ei lang asfaltert flystripe rett ved siden av gården (Les fylkesvei ) og jorde på hver side.
    Problemet er vel at stedet nok egner seg dårlig for long range fpv. Det ligger nemlig litt lavt i terrenget.
    Men det er mange fine åpne steder nedover i Sandsvær og resten av dalen ja.

FPV-messig er jeg helt i startgropa, men har prøvd litt med kamera på et par epo-fly jeg har. Nå er quadcopterdeler på vei fra HK, så da skal det også prøves.
    I tillegg har jeg et par kompiser til i startgropa, den ene har en Bixler på vei.
    Den andre er medlem i klubben, og jeg har vel forstått at de er litt pirkete i forhold til regelverk når det kommer til FPV. Men det må de nok være siden de er tilknyttet NLF og mottar tippemidler.
    Jobber du tilfeldigvis i næringsparken i Kongsberg?
    1973 modell

Ok, du er priviligert i denne hobbyen når du bor til slik som du gjør!
    Jeg er selv mildt sagt i startgropa for FPV. Har kjøpt inn en del FPV utstyr, men fikk min Bixler i posten i går og håper å få den bygd ferdig i kveld Det blir dog uten noen form for FPV, jeg må nok lære meg å fly det skikkelig før jeg slenger på alt FPV stæsjet. Er jo bare gøy hvis vi er flere som er i startgropa, hadde vært gøy å utvekslet erfaringer, hjelpe til å spotte osv - skal jo helst ikke fly aleine!

Jeg jobber i næringsparken, ja! Dvs, teknisk sett rett på utsiden siden jeg jobber i Kongsberg Maritime. Du også?
    '84 Skien,

Hvor i kongsberg ligger denne flyplassen?
    - Out of sight , not out of mind.
    Mini Talon | MyTwinDream

Quote Originally Posted by octane View Post
    Hvor i kongsberg ligger denne flyplassen?
    https://maps.google.com/maps?q=59.58...m&z=15&iwloc=A
    '84 Skien,

Quote Originally Posted by Intercom View Post
    Ok, du er priviligert i denne hobbyen når du bor til slik som du gjør!
    Jeg er selv mildt sagt i startgropa for FPV. Har kjøpt inn en del FPV utstyr, men fikk min Bixler i posten i går og håper å få den bygd ferdig i kveld Det blir dog uten noen form for FPV, jeg må nok lære meg å fly det skikkelig før jeg slenger på alt FPV stæsjet. Er jo bare gøy hvis vi er flere som er i startgropa, hadde vært gøy å utvekslet erfaringer, hjelpe til å spotte osv - skal jo helst ikke fly aleine!

Jeg jobber i næringsparken, ja! Dvs, teknisk sett rett på utsiden siden jeg jobber i Kongsberg Maritime. Du også?
    Hehe, da er vi kolleger!
    1973 modell

Quote Originally Posted by McGyver View Post
    Hehe, da er vi kolleger!
    Hehe, verden er liten! Jeg jobber i PU, gjør du også det blir jeg redd :P
    Vet du om et sted i nærheten som kan være fint for første flytur? Er ikke fra Kongsberg, så er ikke ekstremt lokalkjent.
    '84 Skien,

Neida, er på Offshore Drilling! 5.etg. :-)

Jeg ville tro det er fint å fly fra Skollenborg et sted, kanskje golfbanen. Det blir jo på veien for deg!
    Evt ved Hedenstad kirke. Stort åpent område der!
    1973 modell